کد خبر: 28722
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 خرداد 1396 - 13:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازدید مدیرکل و کارشناسان کتابخانه‌های عمومی یزد از سه کتابخانه اشکذر

منبع : لیزنا
مدیرکل، معاون و جمعی از کارشناسان کتابخانه‌های عمومی استان یزد از سه باب کتابخانه شهرستان اشکذر دیدن کردند.
بازدید مدیرکل و کارشناسان کتابخانه‌های عمومی یزد از سه کتابخانه اشکذر

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این بازدید که پس از جلسه مشترک کارشناسان کتابخانه‌های عمومی استان با رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان اشکذر صورت گرفت، رقیه دوست فاطمی‌ها و همکاران ستادی وی از نزدیک به بررسی مشکلات سه کتابخانه امام صادق(ع) اشکذر، سیدالساجدین(ع) شمسی و جوادالائمه(ع) شرف‌آباد پرداخت.

در این بازدید، در خصوص کمبود فضای مخزن کتابخانه امام صادق(ع) بررسی شد و با تصمیم کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های استان مقرر شد با جابجایی سالن مطالعه خواهران و انتقال آن به طبقه زیرین کتابخانه، بخش مخزن موقتاً توسعه یابد و مشکل کمبود فضا در این بخش مرتفع شود.
در بازدید مدیرکل و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد از کتابخانه سیدالساجدین(ع) نیز مقرر شد پس از مکاتبه با اداره عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، این کتابخانه به دلیل مشکلات ساختمانی و وجود ترک‌های سازه‌ای خطرناک در ساختمان تعطیل شود.
جابجایی مخزن و سالن مطالعه کتابخانه عمومی جوادالائمه(ع) نیز تصمیم دیگری بود که در این بازدید و به منظور افزایش فضای بخش مخزن کتابخانه اتخاذ شد.
دوست فاطمی‌ها و همکاران وی همچنین در جریان سفر به شهرستان اشکذر و بازدید از سه باب کتابخانه این شهرستان، در کتابخانه خصوصی «حیدری» روستای شمسی حضور یافتند و از بخش‌های این کتابخانه دیدن کردند.
گفتنی است، روستای شمسی از توابع شهرستان اشکذر، سال گذشته به عنوان روستای دوستدار کتاب در کشور انتخاب شد و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز مبلغ ۵۰ میلیون ریال به توسعه و تجهیز کتابخانه‌های این روستا اختصاص داد که این مبلغ صرف خرید تجهیزات موردنیاز کتابخانه خصوصی «حیدری» شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: