کد خبر: 28935
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 خرداد 1396 - 13:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری کلاس مقاله‌نویسی ویژه دانش آموزان در شاهو روانسر

منبع : لیزنا
 با تلاش کتابدار کتابخانه شهدای شهر شاهو روانسر استان کرمانشاه، کارگاه یک‌روزه مقاله‌نویسی با حضور دانش آموزان مدرسه راهنمایی ۲۲ بهمن شهر قشلاق برگزار شد.
برگزاری کلاس مقاله‌نویسی ویژه دانش آموزان در شاهو روانسر

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، قهرمان رحمانی، مسئول کتابخانه عمومی شهدای شهر شاهو از توابع شهرستان روانسر، از برگزاری کارگاه یک‌روزه مقاله‌نویسی ویژه دانش آموزان راهنمایی در محل کتابخانه خبر داد.

رحمانی گفت: در این کارگاه که با حضور تعدادی از دانش آموزان مدرسه راهنمایی ۲۲ بهمن قشلاق در محل کتابخانه عمومی شهدای شهر شاهو برگزار شد، دانش آموزان ابتدا با قوانین و مراحل مقاله‌نویسی آشنا شدند. قدم اول در نوشتن این است که در ذهن پژوهشگر «سؤالی» درباره موضوع مشخصی ایجاد شود تا محقق مسیر و هدف پژوهش خود را بیابد. یک مقاله شامل موضوع، فهرست، متن اصلی، منابع و مآخذ است که به‌عنوان تحقیق میدانی یا کتابخانه‌ای باید تفکیک شود.

 

مسئول کتابخانه عمومی شهدای شهر شاهو در پایان گفت: کتابخانه یکی از بهترین محیط‌ها برای استفاده و یادداشت‌برداری‌های علمی است و ارجاع به کتاب می‌تواند در راهبردی کردن یک مقاله مؤثر باشد. این سلسله کارگاه‌ها می‌تواند نقش کتاب و منابع مرجع را در بین اقشار مختلف پررنگ‌تر کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: