کد خبر: 29724
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 مرداد 1396 - 09:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اولین دوره آموزشی استفاده از وسایل الکترونیک ویژه نابینایان در استان فارس

منبع : لیزنا
نخستین دوره «کارگاه آموزشی کار با گوشی‌های هوشمند و نرم‌افزارهای نوین و پرکاربرد ویژه افراد نابینا و کم‌بینا» در بخش نابینایان کتابخانه رئیسی اردکانی شیراز برگزار شد.
اولین دوره آموزشی استفاده از وسایل الکترونیک ویژه نابینایان در استان فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، نخستین دوره «کارگاه آموزشی کار با گوشی‌های هوشمند و نرم‌افزارهای نوین و پرکاربرد ویژه افراد نابینا و کم‌بینا» با مدیریت مرجان خجسته‌فر، کتابدار بخش نابینایان و تدریس فلاحتی، کتابدار روشندل در بخش نابینایان کتابخانه رئیسی اردکانی شیراز برگزار شد.

فاطمه صفری‌راد سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز با تأکید بر ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی به‌منظور توانمندسازی افراد و اعضای کتابخانه، گفت: مهم‌ترین هدف این کارگاه آشنایی اعضا با مطالعه کتاب‌های صوتی و استفاده از گوشی و نرم‌افزار smart audio books player  است.

صفری‌راد افزود: آموزش به افراد نابینا و کم‌بینا به‌منظور استفاده از گوشی­های هوشمند و تعامل بیشتر آنها با جامعه، همچنین افزایش توانایی‌های افراد نابینا در استفاده از ابزار ویژه مانند نرم‌افزارهای مسیریاب و آگاهی نابینایان از موقعیت‌های مکانی مختلف از اهداف این کارگاه آموزشی بود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال اعضا، این کارگاه آموزشی در چهار کلاس دوساعته برگزار خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: