کد خبر: 29743
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 مرداد 1396 - 21:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جام باشگاه‎های کتابخوانی «کودک و نوجوان» در روستای طبر برگزار شد

منبع : لیزنا
کارگاه آموزشی جام باشگاه‎های کتابخوانی «کودک و نوجوان» در روستای طبر شهرستان جاجرم برگزار شد.
جام باشگاه‎های کتابخوانی «کودک و نوجوان» در روستای طبر برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، کارگاه آموزشی جام باشگاه‎های کتابخوانی «کودک و نوجوان» با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، کتابداران، دبیران و فعالین فرهنگی روستا در محل حسینیه روستای طیر شهرستان جاجرم برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در این نشست گفت: طرح انتخاب روستای دوستدار کتاب که در جهت  حمایت از اقدام‌های انجام‌شده در روستاها، پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی  برگزار می‌شود، اقدامی شایسته است؛  تلاش برای تأمین بودجه‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها، جلب نظر مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی‌تر شدن فضای روستاها و نیز پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب از دیگر اهداف این طرح است.

وی  هدف از برگزاری این دوره آموزشی را فعال‌سازی باشگاه‌های کتاب‌خوانی در حوزه کودک و نوجوان، ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و ایجاد انگیزه در آن‌ها جهت فعالیت گروهی در این زمینه و تقویت فرهنگ گفت‌وگو و مهارت بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: جام باشگاه‌های کتابخوانی چند مرحله دارد؛ در مرحله نخست مربیان برای تشکیل باشگاه‌های کتاب‌خوانی آموزش می‌بینند و سپس با حضور تعدادی از اعضای کتابخوان کودک و نوجوان یک باشگاه تشکیل می‌شود که زیر نظر مربی به خواندن کتاب‌های داستانی، بحث و تبادل‌نظر در مورد آن و انتخاب بهترین کتاب ‌خوانده‌شده می‌پردازد؛ درنهایت هرکدام از این باشگاه‌ها می‌توانند در جشنواره پایانی کتابخوانی کودک و نوجوان سراسر کشور شرکت کنند. این برنامه سال گذشته برای نخستین بار در ۱۷ شهر کشور برگزار شد و امسال به‌عنوان دومین دوره به‌صورت گسترده‌تر و در ۱۰۰ شهر کشور برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: