کد خبر: 29866
تاریخ انتشار: دوشنبه, 23 مرداد 1396 - 20:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 افتتاح کتابخانه سیار روستایی بخش آسارا و احیای کتابخانه مشارکتی روستای ولایت رود 

منبع : لیزنا
در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش آسارا شهرستان کرج با حضور اعضای انجمن  در بخشداری آسارا افتتاح کتابخانه سیار روستایی و احیا کتابخانه مشارکتی روستای ولایت مطرح شد.
 افتتاح کتابخانه سیار روستایی بخش آسارا و احیای کتابخانه مشارکتی روستای ولایت رود 

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی آسارا  در سال نو و شش با حضور حسین ذکریاپور رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کرج، وحید یعقوبی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج، عباسعلی آسرایی رئیس شورای شهر آسارا، داود فلاح نماینده ستاد نماز جمعه آسارا، خدری نماینده بخشداری آسارا، دهیاران، خیرین منطقه  و تعدادی از کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی استان در بخشداری آسارا برگزار شد.

در ابتدای جلسه حسین ذکریا پور رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کرج گزارشی از نحوه اجرای مصوبات جلسه قبلی انجمن ارائه داد.

در ادامه آسرایی رئیس شورای اسلامی  گفت: در جلسه آتی با تصویب  شورای اسلامی شهر زمینی مناسب برای  احداث کتابخانه در بخش آسارا معرفی می شود تا در صورت تائید کارشناسان نهاد در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان مطرح و  پیگریهای لازم  برای ساخت کتابخانه صورت  گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: با همکاری و پیگیری مسئولان شهرستان، دهیاران و اداره کل کتابخانه های عمومی استان می توانیم شاهد مرتفع شدن مشکلات در راستاي ارتقاء فرهنگي و توسعه فرهنگ كتابخواني و همچنین تحقق توسعه كتابخانه هاي عمومي از لحاظ كمي و كيفي در بخش آسارا باشيم.

در ادامه وحید یعقوبی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج از آمادگی همکاری آموزش و پرورش برای در اختیار قرار دادن مدارس در روستاهای فاقد کتابخانه جهت راه اندازی کتابخانه مشارکتی با همکاری خیرین خبر داد.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد فضای مناسب برای مطالعه و کتاب خوانی افزود: دو طبقه از مجتمع فرهنگی ولایت رود در اختیار دهیاری قرار خواهد گرفت تا پس از تعمیرات کتابخانه مشارکتی روستای ولایت رود احیا شود.

  میثم شیخ حسنی کارشناس انجمن ها و مشارکت های اداره کل نیز گفت: جلسه ای با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان و دهیاران بخش در بخشداری آسارا تشکیل خواهد شد و به معرفی خیرین و دعوت از آنان برای تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز خواهیم پرداخت. وی در همین راستا برای استفاده از ظرفیت خیرین برای مشارکت در تشکیل «انجمن خیرین کتابخانه ساز» از حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به عنوان سخنران پیش از خطبه ها در نماز جمعه آسارا خبر داد.

 گفتنی است؛ در این جلسه افتتاح رسمی کتابخانه سیارروستایی بخش آسارا در هفته دولت مطرح شد. در پایان اعضای انجمن کتابخانه های عمومی ضمن بازدید از مجتمع آموزشی شهید عباسپور از اقدام آموزش و پرورش با کمک خیرین برای راه اندازی کتابخانه مشارکتی در مجتمع شهید عباسپور صحبت کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: