در قالب برنامه «دوستی با کتاب» انجام می شود
«مرد بقال و طوطی»؛ حکایتی خواندنی از مثنوی برای کودکان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، به منظور غنی سازی اوقات فراغت کودکان درفصل تابستان و ایجاد علاقه به کتاب و کتابخوانی در کودکان، حکایت « مرد بقال و طوطی » از قصه های شیرین «مثنوی معنوی» در قالب برنامه «دوستی با کتاب» از 4تا8 شهریورماه سالجاری، هر روز در یکی از خانه های فرهنگ منطقه چهارده معرفی و خوانش می شود .

بر اساس این خبر، در این کارگاه ها علاوه بر معرفی کتاب قصه های مثنوی مولوی و خوانش داستان و شیوه صحیح کتابخوانی نیز به کودکان و نوجوانان آموزش و خوانش داستان شنبه در خانه فرهنگ شکوفه، یکشنبه در خانه فرهنگ شهید اندرزگو، دوشنبه در خانه قرآن، سه شنبه در خانه های فرهنگ فرشته آزادی و زیتون و چهارشنبه در خانه فرهنگ ابوذر انجام می شود.

داستان «مرد بقال و طوطی»، قصه طوطی زیرک و باهوش بقالی است که با شیرین زبانی موجب رونق کسب و کار بقال شده، روزی در نبود بقال طوطی میان شیشه های روغن و سرکه و غیره  می چرخد و به شیشه روغن برخورد کرده و آن را به زمین می اندازد و می شکند. بقال قصه پس از بازگشت خشمگین شده، بر سر طوطی می زند و طوطی کچل و لال شده و پس از مدتی کسب و کار بقال از رونق می افتد و ...

 

جلد اول کتاب قصه های شیرین « مثنوی مولوی » بازنویسی جعفر ابراهیمی (شاهد)، شامل 28 حکایت در 159 صفحه و در قطع وزیری توسط انتشارات پیدایش منتشر شده است .