کد خبر: 30176
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 شهریور 1396 - 20:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت کتابخانه‌های فرسوده‌ در چهارمحال و بختیاری

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان، رسیدگی به وضعیت کتابخانه‌های فرسوده و انجام تعمیرات را از اولویت‌های این اداره کل عنوان کرد.
 تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت کتابخانه‌های فرسوده‌ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه سی و یکم مردادماه با حضور جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار؛ فرهاد خلیل‌مقدم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ بهروز امیدی، مدیرکل آموزش و پرورش؛ حمید ملکپور، فرماندار شهرکرد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان؛ نورالله غلامیان، شهردار شهرکرد؛ یوسف اسلامی، مدیرکل امور شهری استانداری؛ فرهاد زمانی، بخشدار فرخشهر و سایر اعضای این انجمن در دفتر استانداری برگزار شد.

فرهاد خلیل‌مقدم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در ابتدای این جلسه، ضمن ارائه گزارشی از مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این استان، یکی از اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی استان را پیگیری رفع مشکلات کتابخانه‌های فرسوده و انجام تعمیرات و شاداب‌سازی در کتابخانه‌ها عنوان کرد و خواستار مساعدت جهت رسیدگی به وضعیت کتابخانه‌های عمومی فرسوده به ویژه کتابخانه‌های بعثت فرخشهر و شهید جعفرزاده سامان شد.

جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این جلسه رعایت توازن منطقه‌ای در توزیع کتابخانه‌ها را مهم عنوان کرد و گفت: همه دستگاه‌ها باید با هم تعامل سازنده داشته باشند و در زمان مشکلات، یکدیگر را یاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم برقراری تعامل میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با نیروی انتظامی و آموزش و پرورش برای ادامه فعالیت کتابخانه شهید جعفرزاده سامان، بر پیگیری جدی برای رفع مشکل این کتابخانه تأکید کرد.

حمید ملکپور، فرماندار شهرکرد نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به مشکلات کتابخانه عمومی بعثت فرخشهر، گفت: پیگیر رفع موانع و اجرای روال اداری این پروژه و تأمین اعتبار جهت احداث از محل اعتبارات توسعه متوازن برای این طرح هستیم.

اجرای طرح حمایت از نویسندگان استانی و تزریق منابع کتابخانه‌ای مرتبط با استان به منظور ایجاد بخش‌های استان‌شناسی در کتابخانه‌ها، از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به بحث و تبادل نظر گذاشته و مقرر شد با حمایت دفتر امور شهری استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای آن پیگیری شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: