کد خبر: 30318
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 شهریور 1396 - 09:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آموزشی متفاوت در «پارک آموزش و کتاب کودک»

منبع : لیزنا
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برگزاری طرح «پارک آموزش و کتاب کودک» فضایی شاد و آموزشی پویا را در مناطق ۲۲گانه شهر تهران، برای کودکان ۴تا۷ سال ایجاد می‌کند.
آموزشی متفاوت در «پارک آموزش و کتاب کودک»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پارک آموزش و کتاب کودک برای کودکان ۴تا۷ سال با محوریت پرورش تفکر خلاق و انتقادی، روحیه جستجوگری، توان پرسشگری، روحیه مشارکت‌جویی و همچنین زمینه‌سازی برای کشف استعدادها طراحی شده است.

رویا فتحی، رییس مرکز آموزش، گفت: در این طرح کودکان طی دوره‌ای سه ساله، از چهار تا هفت سالگی، با حضور در مراکز «پارک آموزش و کتاب کودک» به شکل پیوسته مفاهیم مورد نیاز زندگی اجتماعی را در محیطی شاد و سالم فراخواهند گرفت و از جنبه‌های مختلف رشدی، به آمادگی لازم و مطلوب می‌رسند.

وی افزود: کودکان به شیوه آموزش فعال و در کنار تسهیلگران (مربی) به صورت گروه‌های مباحثه‌ای، آموزشی، طراحی و ارزشیابی به یادگیري مهارت‌های مختلف آموزشی اجتماعی می‌پردازند. موضوعی که این روش را با سایر روش‌های «یادگیری»، «یاددهی» متمایز می‌کند، بهبود درک و فهم و مهارت‌های شناختی کودکان در موضوعاتی است که مطرح می‌شود.

فتحی گفت: افزایش مهارت در تعامل اجتماعی و احترام به خرده‌ فرهنگ‌های موجود در جامعه، در فرايند چنين آموزشی، مهارت‌هاي شناختي و اجتماعي کودکان را تقويت می‌کند و نگرش مثبتي را نسبت به باورها و اعتقادات و خرده فرهنگ‌ها به آنان ارائه می‌دهد.

رییس مرکز آموزش افزود: تربیت کودک در تراز انقلاب اسلامی که مفاهیم اولیه آن شاکر و مهربان بودن، خوب نگاه کردن، خوب حس کردن و توجه همه جانبه به آفرینش خداوند مهربان داشتن، یکی از اولویت‌های آموزشی این طرح است تا کودکان بتواند با خود، خانواده و جامعه و در نهایت خداوند متعال ارتباط خوبی داشته باشند.

وی در پایان؛ پرورش روحیه خداجویی، انقلابی‌گرایی و ایران دوستی، خلاقیت و نوآوری، تقویت هوش معنوی در کودکان، آموزش مهارت‌های اجتماعی، عملی مورد نیاز در زندگی و روابط فردی، اجتماعی، نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تاثیر آن در زندگی فردی کودکان، تقویت مهارت جرأت ورزی و قدرت نه گفتن، ارتقای توانمندی و توانایی‌های ذاتی و خودشناسی، آشنایی با محیط زندگی، طبیعت و دیگر نعمت های خداوند و حکمت وجودی آن، شناخت ویژگی‌های شهروند مسئولیت پذیر و عادل، شناخت شخصیت‌های مهم و تاریخی کشور و تقویت روحیه مشارکت جویی و کار تیمی را از اهداف این طرح برشمرد.

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی: خیابان کریم خان زند، بعد از تقاطع حافظ، نبش کوچه شهید گلابی، پلاک 195 ، طبقه پنجم مراجعه کنند یا با شماره تلفن 88909515 تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: