کد خبر: 30854
تاریخ انتشار: جمعه, 14 مهر 1396 - 20:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بوشهر برگزار شد

منبع : لیزنا
عبدالکریم گراوند در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خواستار نگاه علمی در جهت ایجاد اشتیاق و انگیزه در میان جوانان و برداشتن گام‌های اساسی در حوزه کتابخوانی شد.
 جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بوشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی بوشهر، عبدالکریم گراوند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ماه محرم بیان کرد: اساس توسعه و پیشرفت هر جامعه بر پایه مطالعه و کتابخوانی است؛ به همین دلیل باید در امر ترویج مطالعه و کتابخوانی برنامه‌ریزی و پژوهش‌های لازم صورت گیرد و با نگاه علمی در جهت ایجاد اشتیاق و انگیزه کتابخوانی گام‌های اساسی برداشته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در ادامه تصریح کرد: از آنجا که استان بوشهر از استان‌های جوان کشور است، می‌بایست برای توسعه و پیشبرد فرهنگ در استان، انگیزه کتابخوانی و مطالعه به خوبی ترویج شود.

گراوند خاطرنشان کرد: تاریخ استان بوشهر در حوزه تعلیم و تربیت بسیار درخشان است و باید این روحیه دانش پژوهی و مطالعه را در استان با برنامه‌ریزی مناسب احیاء و نسل جوان را نسبت به کتابخوانی و مطالعه ترغیب کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در پایان تأکید کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کنیم، باید به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

سیدعلی هاشمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بوشهر نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس بیان کرد: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی از قبیل: نشست‌های کتاب‌خوان، مسابقات کتابخوانی، دیدار با خانواده‌های معزز شهداء و ... در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بوشهر با اشاره به تشکیل اتاق فکری با حضور جمعی از اساتید کتابداری در استان، گفت: این اتاق فکر با تشکیل جلسات مستمر و منظم به بحث و بررسی راهکارهای توسعه فرهنگ کتابخوانی می‌پردازد و تاکنون نیز به نتایج خوب و مؤثری در این خصوص رسیده است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: