کد خبر: 31022
تاریخ انتشار: شنبه, 22 مهر 1396 - 15:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مطرح کرد

حفظ تناسب ارتباط کتابدار، کتاب‌ و کاربر با برگزاری دوره‌مشاوره‌کتابدار

منبع : لیزنا
مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزاری دوره‌های آموزشی مشاوره کتابدار را گامی در راستای حفظ تناسب ارتباط کتابدار، کتاب و کاربر دانست.به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمدباقر میرعبداللهی، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حاشیه اختتامیه دهمین دوره آموزشی مشاوره کتابدار در گفتگو با روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اداره کل منابع نهاد رسماً عهده‌دار خرید منابع برای کتابخانه‌های عمومی است؛ اما ارتباط نزدیک کتابدار، کتاب و کاربر ما را بر آن می‌دارد که برای حفظ تناسب این ارتباط، فعالیت‌های آموزشی تعریف و اجرا کنیم و به‌واسطه آن بر انگیزه و دانش نیروی انسانی خود بیفزاییم. با این هدف، دهمین دوره آموزشی مشاوره کتابدار، با تفاوت‌هایی جدی از حیث کمی و کیفی، از ۱۵ تا ۱۹ مهرماه در تنکابن برگزار  شد. این دوره آموزشی با بهره‌گیری از اساتید مجرب و خوش‌نام، بر سه محور رمان عامه‌پسند، ادبیات کودک و نوجوان و چیستی رمان فارسی متمرکز شد. همچنین نشست «چگونه از کتاب خواندن لذت ببریم»  برنامه جانبی این دوره بود، که با استقبال شرکت‌کنندگان روبه‌رو شد.   وی از ارسال بسته جدید نورسیده‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و در این خصوص گفت: بسته جدید نورسیده‌ها به لحاظ کیفیت و کمیت با بسته‌های پیشین متفاوت است؛ با توجه به بازدیدهای انجام‌شده از حدود ۶۰ کتابخانه عمومی دریافتیم که کتابخانه‌ها عموماً به منابعی در حوزه کودک و نوجوان، رمان فارسی، روانشناسی و علم نیاز دارند؛ به‌این‌ترتیب بسته‌های آتی نورسیده‌ها حاوی تعداد بیشتری از منابع بوده و در پاسخگویی به نیاز کتابخانه‌ها، کمبود منابع در ۴ رده مذکور را رفع خواهند کرد.
حفظ تناسب ارتباط کتابدار، کتاب‌ و کاربر با برگزاری دوره‌مشاوره‌کتابدار
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: