خوانش کتاب « مثل یاوران امام حسین (ع) » برای کودکان در فرهنگسرای اخلاق

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، در قالب این برنامه که سال گذشته نیز با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه14برگزار شد، کارشناسان کتابدار کتابخانه های اخلاق، ابن سینا و امام جعفر صادق (ع) هر هفته با حضور در مدارس منتخب نواحی منطقه برای دانش آموزان مقطع ابتدایی کتابی را خوانش می کنند و متناسب با گروه سنی دانش آموزان، تازه های کتاب به علاقمندان به حوزه کتابخوانی معرفی می شود.

در چهارمین هفته از مهرماه و همزمان با دهه سوم محرم الحرام کتاب « مثل یاوران امام حسین (ع) » برای دانش آموزان یکشنبه 23مهرماه در مدرسه پسرانه شهید آیت (شاهد) و سه شنبه 25مهرماه در مدارس دخترانه شهید حسینعلی بابایی و هدی از ساعت 10 تا 12 خوانش می شود .

در کتاب «مثل یاوران امام حسین (ع) » راوی داستان دختربچه‌ای است که ظرف‌های شله زرد نذری را بین همسایه‌ها توزیع می‌کند . دوستش "مهتاب" تقاضای مقدار بیشتری شله زرد می کند . پس از گفت و گوهایی میان راوی داستان و مادربزرگش، همچنین تحت تاثیر پیام‌های واقعه عاشورا، دخترک تصمیم می‌گیرد زیر بار زورگویی‌های دوستش نرود و ...

 

کتاب مثل یاوران امام حسین(ع ) نوشته نیلوفر مالک و تصویرگری محمد حسین صلواتیان در 12 صفحه و در قطع خشتی توسط انتشارات زیتون منتشر شده است .