کد خبر: 31157
تاریخ انتشار: جمعه, 28 مهر 1396 - 13:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری کارگاه آموزشی «اخلاق حرفه‌ای» ویژه کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه

منبع : لیزنا
کارگاه آموزشی «اخلاق حرفه‌ای» با مشارکت دانشگاه تهران، ویژه کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در کتابخانه امیرکبیر برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی «اخلاق حرفه‌ای» ویژه کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام  روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، کارگاه آموزش «اخلاق حرفه‌ای» با مشارکت دانشگاه تهران و با هدف  ارتقاء اخلاق حرفه‌ای نیروی انسانی شاغل در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با تدریس مصطفی جانقلی و با حضور مدیرکل و کارکنان ستاد، رؤسای شهرستان‌ها، کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های شهری و روستایی استان کرمانشاه، ۲۵ مهرماه در سالن جلسات کتابخانه عمومی امیرکبیر برگزار شد.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با تأکید بر ضرورت برگزاری این کارگاه آموزشی، اظهار داشت: توانمندسازی نیروی انسانی، عامل اصلی موفقیت یک سازمان است؛ این امر امکان‌پذیر نیست مگر با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی هدفمند که سهم بسزایی در ارتقا و بهبود سطح کمی و کیفی امور اجرایی هر سازمان دارد.

مصطفی جانقلی، کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، مدرس اخلاق حرفه‌ای و آسیب‌شناسی اجتماعی، با بیش از سی سال سابقه در حوزه مشاوره، گفت: این دوره‌ها با هدف ترویج اخلاق حرفه‌ای در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه‌ریزی ‌شده است. در این کارگاه‌ها مباحثی درباره «اخلاق دانی»، «اخلاق ورزی»  و «چیستی اخلاق» ارائه می‌شود. آشنایی با خلقیات مثبت، دانش اخلاق و شیوه کار تیمی از دیگر آموزه‌های ارائه‌شده در این کلاس خواهد بود. معرفی کتاب‌هایی با موضوع اخلاق حرفه‌ای ازجمله «اخلاق حرفه‌ای در کتابداری و اطلاع‌رسانی»، «پنج دشمن کار تیمی»، «اخلاق حرفه‌ای»، «اخلاق حرفه‌ای در تمدن اسلام و ایران»، «ما چگونه ما شدیم» و «در فضیلت مدنیت» بخش دیگری از این کارگاه است.

گفتنی است، معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات با مشارکت دانشگاه تهران و با هدف ارتقاء اخلاق حرفه‌ای در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دوره‌های آموزشی «اخلاق حرفه‌ای» برگزار می‌کند. این کارگاه‌ها با حضور روسای شهرستان‌ها و کتابداران کتابخانه‌های عمومی تاکنون در بیش از ۱۰ استان کشور برگزار شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: