کد خبر: 31191
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 مهر 1396 - 15:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری کارگاه آموزش «اخلاق حرفه‌ای» ویژه کتابداران همدانی

منبع : لیزنا
کارگاه آموزش «اخلاق حرفه‌ای» ویژه کتابداران همدانی با هدف ارتقای مهارت‌های شغلی و بهبود عملکرد سازمانی برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزش «اخلاق حرفه‌ای» ویژه کتابداران همدانی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان، کارگاه آموزش «اخلاق حرفه‌ای» ویژه کتابداران استان با هدف ارتقای مهارت‌های شغلی و بهبود عملکرد سازمانی، با حضور  جمعی از کتابداران استان و  تعدادی از کارکنان ستادی و رؤسای ادارات شهرستان‌ها در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شهدای دره مرادبیگ همدان برگزار شد

دکتر مسلم محمدی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران و مدرس این دوره در این کارگاه به تبیین تعهد حرفه‌ای پرداخت و اظهار داشت: سخت‌کوشی، یکی شدن با کار، نظم، فخر و مباهات به حرفه، میل به تعالی، خودانگیختگی و روحیه همکاری از آثار تعهد حرفه‌ای یا همان عشق به کار است.

وی در ادامه به ارائه مطالبی در خصوص اهمیت و ضرورت اخلاق پرداخت؛ جایگاه اخلاق در اسلام، قاعده زرین و سیمین، زیست سالم و متعالی در محیط کار، کار گروهی، کتابدار به‌منزله مشاور، مشاور از دیدگاه مراجع، شرایط انجام مشاوره، نقش تجارب شغلی در سلامت روانی، جایگاه رعایت حقوق افراد در آموزه‌های دینی، مسئولیت‌پذیری اخلاقی در زندگی شغلی برخی از مباحث مطرح‌شده توسط مدرس این دوره بود.

همچنین در این دوره آموزشی مباحث اخلاق‌ حرفه‌ای و سازمان اخلاقی، مزیت‌های حرفه‌ای، چگونگی ارتقای کارمندان تا سطح حرفه‌ای، دلایل کم‌توجهی به اخلاق‌ حرفه‌ای در سازمان‌ها، ویژگی‌های رفتار اخلاقی و ... طرح و ارائه شد.

 

 لازم به ذکر است، این دوره‌ها توسط معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری دانشگاه تهران و با هدف ارتقای اخلاق حرفه‌ای در نهاد برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: