کد خبر: 31197
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 مهر 1396 - 15:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ایجاد بخش نابینایان در کتابخانه آزادی همدان

منبع : لیزنا
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از تخصیص قسمتی از فضای کتابخانه آزادی همدان به بخش نابینایان خبر داد.
ایجاد بخش نابینایان در کتابخانه آزادی همدان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اعلام این خبر گفت: در راستای تسهیل دسترسی کم‌بینایان و نابینایان به کتابخانه، قسمتی از فضای کتابخانه آزادی همدان به بخش نابینایان تخصیص یافت و در حال حاضر ارائه خدمات کتابخانه‌ای در کتابخانه‌های آزادی و مرکزی همدان برای کم‌بینایان و نابینایان فراهم شده است. درواقع با توجه به دشوار بودن مسیر دسترسی به کتابخانه مرکزی همدان برای افراد نابینا و کم‌بینا و در راستای تسهیل دسترسی به امکانات و خدمات کتابخانه‌ای برای این قشر قسمتی از بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی همدان به کتابخانه عمومی آزادی واقع در میدان فردوسی همدان منتقل شد.

وی تأکید کرد: رفع نیازهای اطلاعاتی، حق عموم مردم است و یکی از مطمئن‌ترین و آسان‌ترین راه‌های به دست آوردن اطلاعات و منابع اطلاعاتی، مراجعه به کتابخانه‌های عمومی است. رسالت کتابخانه‌های عمومی، تأمین هرچه بیشتر و سریع‌تر اطلاعات موردنیاز تمام اقشار جامعه است و برای رسیدن به این مهم تلاش شده مجموعه منابع و خدمات کتابخانه‌ای در دسترس عموم، از هر سن و طبقه‌ای قرار گیرد.

 

گفتنی است، ساعات کاری بخش نابینایان از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۲:۳۰ روزهای فرد در کتابخانه مرکزی و ۱۲:۳۰ الی ۱۸:۳۰ روزهای زوج در کتابخانه آزادی همدان خواهد بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: