کد خبر: 31373
تاریخ انتشار: شنبه, 13 آبان 1396 - 11:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین: کتابخانه‌ها حاوی میراثی گران‌بها از عصاره اندیشه دانشمندان هستند

منبع : لیزنا
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در جلسه شورای اداری گفت: کتابخانه‌ها بانک اطلاعات دانش و اندیشه به شمار می‌روند و با دربرداشتن میراثی گران‌بها از عصاره اندیشه دانشمندان، مرجعی مطمئن و در دسترس هستند.
 مدیرکل  کتابخانه‌های عمومی قزوین: کتابخانه‌ها حاوی میراثی گران‌بها از عصاره اندیشه دانشمندان هستند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین، جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان تشکیل شد. رؤیا اسماعیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این نشست اظهار داشت: کتابخانه‌ها بانک اطلاعات دانش و اندیشه به شمار می‌روند و با دربرداشتن میراثی گران‌بها از عصاره اندیشه دانشمندان، مرجعی مطمئن و در دسترس هستند. کتابدار به‌عنوان مشاوری امین با در دست داشتن این میراث عظیم می‌تواند به یاری مردمِ خواهان پیشرفت و اعتلای فرهنگی شتافته و با اشاعه دانش آنان را در این مسیر همراهی کند.

 وی افزود: یکی دیگر از نقش‌های کتابخانه در توسعه فرهنگی با تأکید بر مرجعیت آن، به‌روز بودن دانش و فناوری در آن است؛ علم در دانشگاه‌ها تولید می‌شود و در کتابخانه‌ها پرورش می‌یابد  و به بار می‌نشیند.

 اسماعیلی تأکید کرد: با توجه به اهمیت ویژه کتابخانه‌ها در مدیریت، تولید و توسعه دانش و اعتلای فرهنگی در یک جامعه، باید با مطالعه دقیق روی نیازهای علمی و فرهنگی جامعه، چشم‌اندازهایی عقلانی و هوشمندانه طراحی و به آخرین اطلاعات و دستاوردهای علمی روز مجهز شده و ارتباط خود را همواره با نظام آموزش‌وپرورش و آموزش عالی کشور حفظ کنیم و برای تحقق هدف توزیع دانش در سطح جامعه گام برداریم. کارکنان کتابخانه‌ها در حقیقت عضوی از یک خانواده هستند که باید با همدلی و انسجام در مسیر رفع مسائل و مشکلات و کمبودها و نواقص گام بردارند. اگر ضعف و مشکلی در مجموعه وجود دارد، باید همگی برای رفع آن بسیج شویم.

 وی در پایان از زحمات و تلاش‌های کتابداران در مسیر توسعه مطالعه مفید قدردانی کرد و افزود: امیدواریم با همکاری کارکنان مجموعه کتابخانه‌های استان در مسیر پیشرفت فرهنگی جامعه گام‌های مؤثری برداریم.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: