کد خبر: 31648
تاریخ انتشار: جمعه, 26 آبان 1396 - 16:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های خراسان رضوی و انتشارات به‌نشر منعقد شد

منبع : لیزنا
در اولین روز از هفته کتاب در خراسان رضوی تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌ها و انتشارات به نشر منعقد شد.
تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های خراسان رضوی و انتشارات به‌نشر منعقد شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در اولین روز از هفته کتاب تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌ها و انتشارات به نشر منعقد شد.

این مراسم  با حضور حسین اکبری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات به‌نشر برگزار شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه که در دو بخش بازرگانی و ترویجی تدوین شده بود، دو مجموعه در زمینه‌های مربوط به این دو حوزه با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: امروز ما تفاهم‌نامه مشترکی را با انتشارات آستان قدس رضوی به امضا رساندیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های این مجموعه برای رشد و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه استفاده کنیم. امیدواریم که در هفته کتاب بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف به‌ویژه در حوزه رسانه استفاده کرده و در بهار کتابخوانی اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی استفاده از تولیدات به‌نشر برای تأمین منابع کتابخانه‌های استان را از اقدامات مهم اداره کل دانست و گفت: همکاری با انتشارات به‌نشر را بسیار مهم می‌دانیم و در فعالیت‌های خاصی مانند جشنواره کتابخوانی رضوی از تولیدات آستان قدس رضوی استفاده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۲۰۰ کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که ۱۱۷ باب از آن‌ها نهادی و مابقی کتابخانه‌های مشارکتی هستند.

حسین سعیدی نیز در این نشست گفت: موضوع وقف و نذر یکی از اصلی‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است که بر این اساس نویسندگان می‌توانند کتاب‌های خود را برای مجموعه حرم مطهر رضوی نذر کنند.

وی افزود: در حوزه ترویج کتابخوانی نیز مقرر است برنامه‌های ترویج کتابخوانی بیش‌ازپیش پیگیری شده و شرایطی فراهم شود که شبکه‌های مردمی برای ترویج کتابخوانی ایجاد و از ظرفیت‌های موجود در دو مجموعه در این مسیر استفاده شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: