کد خبر: 31690
تاریخ انتشار: شنبه, 27 آبان 1396 - 10:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طنین شوق کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل

منبع : لیزنا
 در ادامه ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت ۲۴ آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، تعداد دیگری از کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع، این ایام را گرامی داشتند.
طنین شوق کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، نشست معرفی، نقد و بررسی ۱۶ کتاب منتخب ناشران بومی استان از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی بود که باهدف گرامیداشت هفته گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل؛ نادر سقا، مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و جمعی از ناشران فعال و علاقه‌مندان در نمایشگاه کتاب اردبیل برگزار شد.

در شهرستان پارس‌آباد نیز، کتابداران کتابخانه عمومی شهید رجائی با همکاری ناشران، نسبت به برپائی نمایشگاه تازه‌های کتاب در بخش تازه احداث کتابخانه، اقدام کردند. در این نمایشگاه که با حضور مسئولان این شهرستان افتتاح شد ناشران، تازه‌های نشر خود را تا پایان آبان ماه با تخفیف ویژه در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

در شهرستان بیله‌سوار، کتابخانه عمومی سیار نور با حضور در تعدادی از روستاهای محروم این شهرستان، شاهد حضور شورانگیز کودکان در مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی بود.

در شهرستان نمین، کتابداران ضمن دیدار با امام‌جمعه و فرماندار این شهرستان، از رهنمودهای رئیس شورای فرهنگ عمومی نمین و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در خصوص اجرای برنامه‌هایی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم، بهره‌مند شدند.

در شهرستان اردبیل، کتابخانه عمومی روستای آراللو، شاهد برگزاری نشست «خانواده و کتاب» با حضور تعدادی از بانوان خانه‌دار این روستا و کارشناس روان‌شناسی کودک بود.

در شهرستان کوثر نیز، جمعی از دانش‌آموزان با حضور در کتابخانه‌های عمومی استاد شهریار، امیرکبیر، روستای زرج آباد و بخش فیروز در نشست‌های قصه‌خوانی، ساخت کاردستی و نقاشی شرکت کردند.

همچنین، معاون فرماندار شهرستان کوثر در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بر اجرای پرشور برنامه‌های گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار تأکید کرد.

در شهرستان نیر، کتابدار کتابخانه عمومی علامه امینی با حضور در یکی از مهدهای کودک این شهر، به برگزاری نشست قصه‌گویی برای کودکان پرداخت.

 

کتابداران شهرستان سرعین نیز ضمن دیدار با امام‌جمعه و فرماندار این شهرستان، به ارائه گزارشی از برنامه‌های خود پرداختند. همچنین، حجت‌الاسلام اصغری امام‌جمعه سرعین، با معرفی کتاب و پیوستن به پویش کتاب‌خوان مجازی، شهروندان فرهنگ دوست را به مشارکت در این پویش دعوت کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: