کد خبر: 31728
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آبان 1396 - 09:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مجموعه شعر آینه تا ماه شاعر سبزواری در خراسان رضوی رونمایی شد

منبع : لیزنا
 آئین رونمایی از کتاب از آینه تا ماه اثر جواد جعفری نسب با همکاری ناحیه مقاومت سپاه، شهرداری، شورای اسلامی شهر و اداره آموزش و پرورزش سبزوار برگزار شد.
مجموعه شعر آینه تا ماه شاعر سبزواری در خراسان رضوی رونمایی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی سبزوار، همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، آئین رونمایی از کتاب «از آینه تا ماه» اثر جواد جعفری نسب با همکاری ناحیه مقاومت سپاه، شهرداری، شورای اسلامی شهر و اداره آموزش و پرورزش سبزوار و با اجرای حسن دلبری برگزار شد.

این مراسم چهارشنبه شب با حضور معاون فرماندار، شهردار، مسئولین ارشد سپاه سبزوار، اعضای شورای شهر، ریاست اداره آموزش و پرورش، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین کتاب حکیم سبزوار، شهردار شهر روداب و دیگر مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی سبزوار در این مراسم ضمن معرفی مختصری از کتابخانه های عمومی سبزوار و  سامانه مدیریت یکپارچه کتابخانه های کشور گفت: بیست و پنجمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با تاکید بر محوریت کتابخوانی در خانواده ها با شعار "آینده روشن با خانواده کتابخوان" برگزار می شود.

معصومه فلاحی چند سطر از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کتاب را خواند و افزود: به امید روزی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) جوری بشود که در سبد کالای مصرفی خانواده ها، کتاب یک سهم قابل قبولی پیدا کند و جزء لوازم زندگی بشود.

فلاحی همچنین به تشریح  فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی سبزوار پرداخت و ضمن معرفی بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری از حاضرین دعوت کرد تا به اهدا کنندگان صدا بپیوندند چرا که کاری ماندگار و ارزشمند است.

فلاحی ادامه داد: جواد جعفری نسب از شاعران متعهد و دلسوز است که خدمات ایشان به شعر سبزوار و نیز به عنوان فعال حوزه کتاب بر هیچ کس پوشیده نیست.

معصومه فلاحی عنوان کرد: از آینه تا ماه، سومین مجموعه شعر جواد جعفری نسب است که توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده است.

معصومه فلاحی افزود: این مجموعه دربردارنده گزیده ای از غزلیات شاعر در موضوعات عاشقانه، اجتماعی و آیینی است که با حمایت بنیاد شعر نو ادبیات داستانی ایرانیان منتشر شده است.

مصطفی محدثی خراسانی شاعر و منتقد معاصر در این مراسم گفت: شهرستان سبزوار در چشم فرهنگ و هنر، بخش عظیمی از میراث فرهنگی خراسان رضوی را تشکیل داده است.

وی افزود: ابوالفضل بیهقی، حاج ملاهادی سبزواری، دکتر شریعتی و استاد حمید سبزواری از ارزشمندترین میراث فرهنگی ایران اسلامی هستند که از این شهرستان به دنیای شعر و ادبیات معرفی شدند.

وی با بیان اینکه کتاب از آینه تا ماه حاصل ذوق و افکار اعتقادی نویسنده به شکوه تاریخی میراثی فرهنگی است، افزود: کسانی می توانند بنای شعر و ادبیات فارسی را به اوج برسانند که هنر انسان ماندن در مسیر تعادل را حفظ کنند.

 

محدثی خراسانی گفت: شعر خراسان کمترین آسیب را در حوزه شعر ملی به خود دیده چنانکه رونق انجمن های ادبی و زنده مانده سنت های کهن ادبی کشور در این منطقه از مصادیق آن است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: