کد خبر: 31792
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 آبان 1396 - 16:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام در برنامه رادیویی «آوای کتاب» شرکت کرد

منبع : لیزنا
  مراد جلیلیان در برنامه رادیویی «آوای کتاب» صدا و سیمای مرکز ایلام ضمن اعلام بخشی از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان در ایام گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، بر لزوم فرهنگ‌سازی بیشتر در حوزه ساخت کتابخانه تأکید کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام در برنامه رادیویی «آوای کتاب» شرکت کرد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، مراد جلیلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام در برنامه رادیویی «آوای کتاب» صدا و سیمای مرکز ایلام، ضمن تبریک ایام گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» بیان کرد: با اینکه عملیات ساخت ۱۰ کتابخانه در استان در حال انجام است و تا پایان سالجاری نیز این تعداد به ۱۲ مورد افزایش خواهد یافت اما توسعه فضاهای کتابخانه‌ای همچنان در دستور کار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام خواهد بود.

وی با اشاره به آمار سرانه مطالعه کتاب در استان ایلام افزود: طی دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب به دهیاری‌ها، مدارس و ارگان‌های مختلف استان اهداء شده است. از آنجا که عمده اعضای کتابخانه‌های عمومی استان  ایلام به مطالعه رمان و عناوین مرتبط با ادبیات، علوم اجتماعی و کودک و نوجوان علاقه دارند، لزوم تقویت این منابع در کتابخانه‌های عمومی استان در دستور کار قرار گرفته است.

جلیلیان با اشاره به گرایش مردم امروز به شبکه‌های مجازی گفت: مردم باید از آسیب‌های فضای مجازی مطلع و نگذارند این شبکه‌ها جایگزین مطالعه کتاب و کتابخوانی شوند. در این زمینه باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب انجام بگیرد تا آثار فرهنگی کتاب در جامعه تضعیف نشود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام در ادامه با اشاره به انجمن خیّرین کتابخانه‌سازِ این استان، یادآور شد: مشارکت در ساخت کتابخانه نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است و افراد خیّر باید در این زمینه مشارکت بالاتری داشته باشند.

جلیلیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: برقراری عضویت رایگان، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان و مسابقات فرهنگی، نشست‌های جمع‌خوانی و برپایی نمایشگاه کتاب از مهمترین برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام در ایام گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» است.

 

گفتنی است برنامه «آوای کتاب» با رویکرد کتاب و کتابخوانی و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی،  با حضور فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در صدا و سیمای مرکز ایلام تهیه و پخش می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: