کد خبر: 31843
تاریخ انتشار: شنبه, 04 آذر 1396 - 09:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابداران و کتابخوانان برگزیده استان چهارمحال و بختیاری  معرفی شدند

منبع : لیزنا
همزمان با ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور مسئولین استانی، کتابداران و کتابخوانان برگزیده استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.
کتابداران و کتابخوانان برگزیده استان چهارمحال و بختیاری  معرفی شدند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری، در مراسمی که امروز 30 آبان با حضور جعفر مردانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار؛ ایزدپناه، مشاور فرهنگی استاندار؛ فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ فرزاد رحیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ حجت ا.. شیروانی، مسئول حوزه هنری؛ رئیسی، مدیرکل بنیاد مسکن؛ امیرخانی، معاون فرماندار شهرستان شهرکرد و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان به همراه جمعی از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

در این مراسم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ضمن تبریک این ایام به جامعه کتابخوان و کتابداران استان به معجزه پیامبر خاتم اشاره کرد و گفت: در خصوص ارزش و اهمیت کتاب و کتابخوانی همین بس که بالاترین معجزه پیامبر بزرگ اسلام کتاب قرآن بوده و در این کتاب بارها و بارها به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره شده است.

مردانی در بخش دیگری از سخنان خود به فضای مجازی و عدم امکان رقابت و جایگزینی آن با کتاب پرداخت و گفت: هیچ چیز نمی تواند جایگزین کتاب باشد و هیچ لذتی شیرین تر از مطالعه وجود ندارد و در سخنان بزرگان نیز بارها به این مطلب اشاره شده است.

وی افزود: کتابخانه ها نقشی اساسی در آموزش و تربیت نسل کتابخوان داشته و قطعا با همت کتابداران، همراهی خانواده ها و همکاری آموزش و پرورش در هدایت نسل فردا به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی آینده ای روشن و سراسر موفقیت برای ایران اسلامی رقم خواهد خورد.

در ادامه فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز با اشاره به تلاش ها و اقدامات فرهنگی کتابخانه ها در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی، هفته کتاب را بهانه ای برای یادآوری ارزش و اهمیت کتابخوانی  و توجه به تلاش های کتابداران عنوان کرد و گفت: اقدامات و برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه ها از جمله جشنواره های فرهنگی، شاداب سازی فضای داخلی، مسابقات کتابخوانی واجرای برنامه های متنوع فرهنگی در حوزه کودک از جمله اقداماتی است که در کتابخانه های عمومی جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت می پذیرد.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری دستگاه های اجرایی استان شاهد افزایش شاخص های رشد در سرانه  های کتاب و کتابخوانی در استان باشیم.

 

گفتنی است در این مراسم از ۱۰ عضو برتر کتابخانه، ۶ کتابدار و مسئول برتر،  ۶ کتابدار و مسئول شایسته تقدیر، کتابدار بخش نابینایان و  یک خدمتگزار نمونه تقدیر شدند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: