کد خبر: 31856
تاریخ انتشار: شنبه, 04 آذر 1396 - 12:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رویدادفرهنگی «تو هم بخوان» در شهر ساحلی انزلی

منبع : لیزنا
 رویداد فرهنگی «تو هم بخوان» برای ایجاد امکان تبادل کتاب بین شهروندان انزلی با همت انجمن طرفداران توسعه انزلی و انجمن داستان هزار و یک شب با حمایت شهرداری بندر انزلی در هفته کتاب و کتابخوانی در این شهر ساحلی برگزارشد.
رویدادفرهنگی «تو هم بخوان» در شهر ساحلی انزلی

به گزارش لیزنا در این طرح هر شهروند می تواند کتابی را که خوانده با دیگران به اشتراک بگذارد.

در این رویداد که به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی برگزار شده بود؛ تعدادی از مردم انزلی در محوطه مناره انزلی جمع شدند و با اهدا و تبادل کتاب بر فرهنگ اهدا کتاب و کتاب خوانی ارج نهادند

مسئول برگزاری این رویداد، هدف از برگزاری آن را کمک به رشد کتاب خوانی در شهرستان بندر انزلی خواند و گفت: یکی از مشکلاتی که در این حوزه در سطح شهرستان داریم عدم گردش مطلوب کتاب است که ناشی از عدم وجود کتاب فروشی‌های مناسب و یا بعضا به دلیل قیمت بالای کتاب است؛ خواستیم فضایی فراهم شود که ماهی یکبار شهروندان انزلی و دوستداران کتاب و کتاب خوانی بتوانند در یک جا گرد هم بیایند و جدا از این که کتاب مبادله می‌کنند، تفکرشان نیز مبادله می‌شود.

وی درباره محل برگزاری این مراسم در محوطه‌ی مناره‌ی انزلی که سال هاست درب آن رو به مردم بسته است، گفت: مناره جشم بینای تاریخ دویست ساله اخیر انزلی است؛ بر همین اساس خواستیم این بنای تاریخی دوباره مورد توجه مسئولین قرار گیرد و به وضع آن رسیدگی شود و این مکان می‌تواند به کانون اتفاقات فرهنگی و هنری انزلی تبدیل شود.

استقبال مردم از این رویداد بی‌نظیر و حد اقل چند برابر فراتر از حد انتظار برگزار کنندگان بود و امید ها را در قشر فرهیختگان انزلی زنده کرد و این رویداد را می‌توان به عنوان مانور قدرتی برای اهالی فرهنگ و کتاب قلمداد کرد.

 

گفتنی است این رویداد قرار است با حمایت و کمک اداره فرهنگی شهرداری انزلی ماهی یکبار در سطح شهرستان برگزار شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: