کد خبر: 31872
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 آذر 1396 - 10:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل فناوری اطلاعات نهاد خبر داد

آغاز سومین مرحله نوسازی تجهیزات کتابخانه‌های مناطق محروم

منبع : لیزنا
 لیلی هاشمی از آغاز سومین مرحله نوسازی تجهیزات و سیستم‌های رایانه‌ای کتابخانه‌های مناطق محروم خبر داد و گفت: در مجموع این سه مرحله، ۳۰۰ رایانه، ۱۳۰ چاپگر و حدود ۷۵۰ دستگاه از سایر تجهیزات، به کتابخانه‌های عمومی این مناطق ارسال شده است.
آغاز سومین مرحله نوسازی تجهیزات کتابخانه‌های مناطق محروم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، لیلی هاشمی مدیرکل فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اعلام این خبر عنوان کرد: در مرحله سوم از نوسازی تجهیزات، ۸۰ رایانه و ۴۰ چاپگر از محل اعتبارات تملک و دارایی خریداری و برای کتابخانه‌های واقع در مناطق محروم ۱۰ استان کشور ارسال شده است.

وی افزود: بر این اساس در مجموع سه مرحله نوسازی تجهیزات این کتابخانه‌ها، ۳۰۰ رایانه، ۱۳۰ چاپگر و حدود ۷۵۰ دستگاه از سایر تجهیزات شبکه و سخت‌افزاری مانند میکروتیک، یو پی اس، اکسس پوینت، سرور و ... در سال‌های ۹۵ و ۹۶، به کتابخانه‌های عمومی این مناطق ارسال شده است. همچنین با راه‌اندازی سامانه سیستم مدیریت تجهیزات (سمت)، تا پایان امسال برآورد کاملی از وضعیت سخت‌افزاری همه کتابخانه‌های کشور خواهیم داشت و امیدواریم در مرحله چهارم، تمام کتابخانه‌های مناطق محروم به تجهیزات نو و به روز مجهز شوند.

تهیه تجهیزات رایانه‌ای کتابخانه‌های زلزله‌زده

هاشمی با اشاره به وقوع زلزله در مناطق غربی کشور و استان کرمانشاه گفت: ۱۵ بسته تجهیزاتی شامل رایانه، چاپگر، بارکدخوان و اسکنر برای کتابخانه‌های مناطق زلزله‌زده آماده شده که پس از انجام عملیات نوسازی و یا بازسازی این کتابخانه‌ها، در اسرع وقت تحویل مدیریت استان خواهد شد.

مذاکره برای اجرای زیرساخت فیبر نوری برای کتابخانه‌های سراسر کشور

 

وی همچنین با تأکید بر لزوم اجرایی شدن طرح اتصال نقطه به نقطه همه کتابخانه‌های عمومی کشورگفت: طی ماه‌های اخیر مذاکراتی را با شرکت‌های وابسته به مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای اتصال ادارات کل استانی  و کتابخانه‌ها به شبکه فیبر نوری داشته‌ایم که امیدواریم بتوانیم از این زیرساخت برای افزایش پهنای باند اینترنت در کتابخانه‌ها و به تبع آن تسهیل در ارائه خدمات به کاربران بهره‌مند شویم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: