کد خبر: 32041
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 16 آذر 1396 - 16:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 بازدید معاون وزیر ارشاد از کتابخانه های عمومی فارس

منبع : لیزنا
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سفر به دو شهرستان داراب و زرین دشت از کتابخانه های عمومی این دو شهرستان بازدید و از روند فعالیت آن ها باخبر شد.
 بازدید معاون وزیر ارشاد از کتابخانه های عمومی فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، در این سفر که با حضور روح الله منوچهری سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی،  بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، رضا انصاری نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین ‌دشت و جمعی از مسئولان این شهرستان ها همراه بود، معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه های عمومی شهید یحیی انصاری داراب و آیت الله نسابه زرین دشت بازدید کرد.

سید هادی حسینی در این بازدید با تأکید بر تکمیل هرچه سریع تر کتابخانه عمومی شماره دو داراب اظهار داشت: مشکل حقوقی این کتابخانه در دست بررسی است و تاحدودی برطرف شده است؛ لذا مسئولان شهرستان باید هر چه زودتر در زمینه تکمیل و بهره برداری از این کتابخانه اقدام نمایند.

وی همچنین خواستار رسیدگی مسئولان هر دو شهرستان به وضعیت کتابخانه های عمومی و افزایش سرانه زیربنای کتابخانه های عمومی شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شیوه ارسال منابع به کتابخانه های عمومی نیز اشاره کرد و با بررسی منابع موجود در کتابخانه ها و بازدید از آخرین بسته های ارسالی منابع به کتابخانه عمومی آیت الله یحیی انصاری داراب، این روند را مطلوب عنوان کرد.

وی همچنین عنوان کرد: توافق‌هایی برای راه‌اندازی کتابخانه در بخش‌ها و روستاهای فاقد کتابخانه، تکمیل و تجهیز طرح های فرهنگی موجود و ساخت‌ مرکز فرهنگی در جنوب شهر داراب در دستور کار مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرد.

روح الله منوچهری سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز در این بازید با اشاره به وضعیت کتابخانه عمومی شماره ۲ گفت: این کتابخانه با اختصاص بودجه  تا نیمه ساخته شده است؛ اما به دلیل داشتن مشکلات حقوقی روند تکمیل آن بیش از ۱۰ سال است که متوقف شده این در حالی است که شهر داراب با توجه به جمعیت آن و استقبال مردم به این کتابخانه نیاز بسیار دارد.

رضا انصاری نماینده مردم داراب و زرین نیز در این بازدید با اشاره به اینکه شهر فدامی به کتابخانه نیاز دارد، خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولان به کتابخانه شد و عنوان کرد: در شهرستان داراب ۳۰۰ روستا وجود دارد که ۲۰روستا جمعیت بالای ۱۵۰۰ نفر دارد و این این میان تنها ۳ روستا کتابخانه دارند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: