کد خبر: 32366
تاریخ انتشار: شنبه, 09 دی 1396 - 14:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اهدای بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

منبع : لیزنا
سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از اهدای بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان از ابتدای سال جاری خبر داد.
اهدای بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، علی‌اکبر احمدی سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از اهدای بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان از ابتدای سال جاری خبر داد.

احمدی با اشاره به تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان به منابع کمک‌آموزشی گفت: هزار جلد کتاب شامل موضوعات کمک‌آموزشی و تست در مقاطع تحصیلی مختلف، توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی در قالب طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های استان هدیه شد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به اهمیت کتاب‌های کمک‌آموزشی در رشد و پیشرفت دانش‌آموزان افزود: خرید کتاب‌های کمک‌آموزشی و کنکوری برای اقشار کم‌درآمد جامعه سخت است، لذا تجهیز و به‌روزرسانی کتابخانه‌های عمومی به کتاب‌های آموزشی و کمک‌درسی یکی از نیازها و خواسته‌های جدی اعضا است و خوشبختانه با همکاری بنیاد علمی آموزشی قلم چی موفق شدیم برای هریک از کتابخانه‌های استان  ۱۲ نسخه از کتاب‌های این مؤسسه را ارسال کنیم.

وی با اشاره به اینکه «کتاب‌های اهداء شده مربوط به‌تمامی مقاطع تحصیلی و رشته گروه‌های مختلف است»، گفت: طرح اهدای کتاب‌ می‌تواند نقش زیادی در جذب دانش‌آموزان و دانشجویان به کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی داشته باشد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان افزود: همچنین ۵ هزار و ۷۵۰ جلد کتاب کمک‌آموزشی دانشگاه پیام نور توسط انتشارات حقوق اسلامی به کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اهدا شد که طی برنامه زمان‌بندی‌شده در همه کتابخانه‌ها توزیع شد.

وی با اشاره به اهدای کتاب توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک، گفت: در اقدامی فرهنگی هزار جلد کتاب با مضامین آموزش شهروندی به این اداره کل اهدا شد که برای ۷۵ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی استان ارسال کردیم.

احمدی با اشاره به اهمیت تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری بیش از ۲ هزار جلد کتاب توسط خیرین نیکوکار و شهروندان به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است که بخشی از آن به مراکز فرهنگی فرستاده شده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: هدف از برنامه اهدای کتاب، فقط، جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی مردم نبوده است، بلکه ترویج و تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله این اهداف به‌شمار می‌آید.

وی در خصوص نحوه اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای اهدای کتاب‌های مازاد و بدون استفاده خود، به یکی از کتابخانه‌های عمومی محل سکونت یا اداره کل کتابخانه‌های عمومی و ادارات کتابخانه‌های شهرستان‌های تابعه مراجعه کنند.

 

علی‌اکبر احمدی گفت: در این طرح مردم خیر و فرهنگ دوست استان می‌توانند در اقدامی ماندگار و خداپسندانه با اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی، در ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها سهیم باشند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: