کد خبر: 32460
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 14 دی 1396 - 20:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست بررسی مسائل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان

منبع : لیزنا
نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: کتابخانه‌ها به‌عنوان یک پایگاه علمی و فرهنگی در اعتلای فرهنگ جامعه، نقشی تأثیرگذار دارند و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهر سرانه مطالعه را افزایش دهیم.
 نشست بررسی مسائل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، نشست بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی با حضور محسن زینلی تختی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان؛ علیرضا مدرس، معاون کتابخانه‌های عمومی استان؛ فیصل دانش، نائب رئیس شورای اسلامی بندرعباس؛ فرزانه آرامش، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر بندرعباس و مجید عسکری‌زاده، رئیس کمیسیون اقتصاد، برنامه‌وبودجه شورای شهر بندرعباس در اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: در حال حاضر، علت بسیاری از مشکلات جامعه ما، پایین بودن سرانه مطالعه در کشور است و همه سازمان‌ها به‌ویژه شهرداری‌می‌توانند با همکاری در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی از وقوع بسیاری از جرایم و مشکلات در جامعه پیشگیری کنند.

در ادامه علیرضا مدرس با اشاره به بلاتکلیفی وضعیت کتابخانه عمومی شهدا بندرعباس، خواستار احیای این کتابخانه جهت استفاده علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی شد.

فیصل دانش، نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این نشست گفت: کتابخانه‌ها به‌عنوان یک پایگاه علمی و فرهنگی در اعتلای فرهنگ جامعه، نقشی تأثیرگذار دارند و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهر سرانه مطالعه را افزایش دهیم.

فیصل دانش با اشاره به وضعیت کتابخانه شهدا گفت: پیش‌ازاین، قرار بود این کتابخانه به مرکز اسناد تاریخی هرمزگان تبدیل شود، ولی درنظر داریم این مکان را به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بازگردانیم.

وی ادامه داد: این موضوع باید پس از بررسی در کمیسیون تلفیق فرهنگی و خدمات شهری در صورت توافق اعضا، جهت تصمیم‌گیری نهایی به صحن علنی شورا ارائه شود.

وی یکی از مشخصه‌های اصلی جامعه فرهنگی را بسط و گسترش کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: در این زمینه شورای پنجم شهر بندرعباس با عزمی جزم، تلاش می‌کند تا با رفع مشکلات اداره کل کتابخانه‌ها، شاهد توسعه فرهنگ مطالعه در این شهرستان باشد.

دانش افزود: شهرداری بندرعباس با ایجاد فرهنگسرا در محلات به دنبال توسعه فرهنگ در شهر است و ایجاد کتابخانه در دل این اماکن فرهنگی، می‌تواند شهروندان زیادی را به‌سوی مطالعه جذب کند.

فرزانه آرامش، رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات  شهری شورای شهر بندرعباس نیز در این نشست بیان کرد: مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی برای رسیدن به جامعه مطلوب، مؤثر است و با هم‌افزایی در این زمینه می‌توان در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه گامی مؤثر برداشت.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر بندرعباس گفت: با گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه شاهد کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی خواهیم بود.  

مجید عسکری‌زاده، رئیس کمیسیون اقتصاد، برنامه‌وبودجه شورای شهر بندرعباس نیز در این نشست گفت: اداره کل مسکن و شهرسازی در محلات جدید شهر بندرعباس مراکز فرهنگی توسط کرده که متأسفانه فاقد کتابخانه عمومی است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در جهت ارتقاء فرهنگ مطالعه و رشد سرانه مطالعه در هر محله یک کتابخانه احداث شود.

بازدید اعضای شورای شهر از کتابخانه عمومی طالقانی و آشنایی با خدمات و بخش‌های مختلف این مرکز، بخش پایانی این برنامه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: