کد خبر: 32877
تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 بهمن 1396 - 10:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی هرمزگان برگزار شد

منبع : لیزنا
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با تأکید بر برگزاری منظم جلسات انجمن شهرستان‌ها گفت: فرمانداران در برگزاری جلسات انجمن شهرها و بخش‌های تابعه خود، با جدیت بیشتری اقدام کنند.
 جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی هرمزگان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با حضور  بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری هرمزگان؛ محسن زینلی تختی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان و جمعی از اعضا در استانداری هرمزگان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، اکرمی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه کتابخوانی در همه اقشار جامعه گفت: مددجویان کمیته امداد، نوسوادان، کارگران و زنان سرپرست خانوار از اقشار مغفول‌ جامعه در موضوعات فرهنگی به‌شمار می‌آیند و ارائه کتاب‌های مناسب به این مخاطبان و برگزاری نشست‌های کتابخوانی ویژه آنان از ضروریات جامعه است.

وی افزود: طی هم‌اندیشی با سازمان‌های مختلف کشور، می‌توان از ظرفیت‌های آنها در راستای توانمندسازی گروه‌های هدف در زمینه کتابخوانی، بهره‌مند شد.

اکرمی با اشاره به ضرورت توجه به کتابخوانی در خانواده‌ها تصریح کرد: در گذشته قصه‌خوانی در محیط خانواده رواج زیادی داشت که درحال‌حاضر بسیار کمرنگ شده است و لازم است با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مادران، فرهنگ قصه‌گویی والدین را احیا کنیم.

معاون استاندار هرمزگان در ادامه ضمن تأکید بر رفع مشکلات کتابخانه‌های نیمه‌تمام استان، گفت: لازم است فرمانداری‌ها و اداره کل راه و شهرسازی در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات کتابخانه‌های نیمه‌تمام استان اقدام کنند تا شاهد بهره‌مندی مردم از این مراکز فرهنگی باشیم.

در ادامه محسن زینلی تختی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با اشاره به اقدامات کتابخانه‌های عمومی برای جذب اقشار مختلف به فعالیت‌های کتابخانه‌محور، گفت: برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان با حضور دانش‌آموزان، نوسوادان و دانشجویان در مدارس، دانشگاه‌ها و کتابخانه‌های استان، بخشی از فعالیت‌ ترویجی مستمر کتابخانه‌های عمومی هرمزگان است.

محسن زینلی تختی افزود: برگزاری برنامه‌های جذاب تأثیر بسزایی در گرایش افراد به‌ویژه کودکان و نوجوانان به مطالعه دارد و فعالیت‌هایی مانند جمع‌خوانی کتاب، قصه‌گویی و نشست‌های کتاب‌خوان، امانت منابع را نیز افزایش می‌دهد.

 

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با تأکید بر لزوم تشکیل منظم جلسات انجمن شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: تشکیل منظم این جلسات تأثیر زیادی در رفع مشکلات کتابخانه‌ها و جلب همکاری دستگاه‌های فرهنگی مرتبط در یک شهرستان دارد و لازم است فرمانداران در برگزاری جلسات انجمن شهرها و بخش‌های تابعه خود، با جدیت بیشتری اقدام کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: