کد خبر: 33140
تاریخ انتشار: شنبه, 21 بهمن 1396 - 12:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد

منبع : لیزنا
معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمانشاه تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی را، ضرورتی فرهنگی برای استان دانست.
 انجمن کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال ۹۶، ۱۶ بهمن‌ماه با حضور محمدابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی امنیتی استانداری؛ علیرضا گودرزی، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری؛حجت الاسلام و المسلمین صالحی، مشاور استاندار در امور روحانیت، ائمه جمعه و جماعت؛ آذر خسروی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری؛ معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی؛ حجت‌الاسلام جعفری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضا در دفتر معاون سیاسی و امنیتی استاندار برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل مداوم و مستمر جلسات انجمن را امری اثرگذار در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فرهنگی هر شهر، کتابخانه مرکزی آن است که متأسفانه در حال حاضر از آن بی‌بهره‌ایم و شایسته است مسئولین به‌طور ویژه به این مهم توجه فرمایند.

در ادامه یزدان بهرامی نیا، رئیس اداره امور همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه داد و گفت: استان کرمانشاه دارای ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۸۱ باب نهادی و ۱۹ باب مشارکتی هستند.

در ادامه محمدابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی، امنیتی استاندار،  مطالعه و کتابخوانی را راهی مؤثر جهت افزایش آگاهی مردم دانست و عنوان کرد: اقدامات فرهنگی تأثیر به سزایی در پویایی جامعه و تغییر در کیفیت زندگی و امنیت روانی و اجتماعی مردم دارد. شایسته است به‌منظور بهبود وضعیت موجود و اتخاذ تصمیمات مناسب، برنامه‌ریزی درست و منسجمی در حوزه فرهنگ در استان صورت گیرد. در این راستا، باید از ظرفیت سازمان‌های دولتی و مردمی همچون دانشگاه‌ها، مساجد، آموزش‌وپرورش و ... جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه استفاده کنیم.

وی با اشاره به‌ضرورت تکمیل کتابخانه مرکزی با توجه به جمعیت و سابقه فرهنگی کرمانشاه،  بیان کرد: پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه یک ضرورت فرهنگی و شاخصی برای استان محسوب می‌شود؛ لذا باید تمامی ظرفیت‌ها را برای تکمیل این پروژه بکار بندیم.

معاون استاندار کرمانشاه در خاتمه بر لزوم پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از منابع درآمدی شهرداری‌ها تأکید کرد.

ادامه این نشست به پیگیری مصوبات جلسه گذشته، بحث در خصوص وضعیت کتابخانه‌های عمومی و شیوه‌های ارتقای سطح مطالعه در استان اختصاص یافت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: