کد خبر: 33223
تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 بهمن 1396 - 09:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 کتابخانه آیت‌الله فاضل اردکانی یزد میزبان نقد کتاب «روزهای پرخطر» شد

منبع : لیزنا
کتاب «روزهای پرخطر؛ خاطرات انقلاب اسلامی» نوشته علی سپهری اردکانی با حضور نویسنده اثر و جمعی از منتقدان و اهالی کتاب در کتابخانه آیت‌الله فاضل اردکان، نقد شد.
 کتابخانه آیت‌الله فاضل اردکانی یزد میزبان نقد کتاب «روزهای پرخطر» شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، نشست نقد کتاب «روزهای پرخطر؛ خاطرات انقلاب اسلامی» با حضور علی سپهری اردکانی، نویسنده اثر؛ رضا شاکر، منتقد ادبی؛ رضا فتاحی، منتقد ادبی؛ نادر پیری، منتقد ادبی؛ محمد شاکر، منتقد ادبی و جمعی از اهالی کتاب شهرستان اردکان در کتابخانه عمومی آیت‌الله فاضل این شهرستان، برگزار شد.

رضا شاکر، شاعر و نویسنده اردکانی به‌عنوان اولین منتقد کتاب، ضمن تقدیر از پیگیری‌های نویسنده برای جمع‌آوری اسناد محرمانه دوران ستم‌شاهی و گردآوری تصاویری کمیاب از تظاهرات مردم اردکان، نبود پاورقی در قسمت‌های لازم و حذف نام برخی شخصیت‌هایی که مطلبی از آنان در کتاب درج‌شده را از نقاط ضعف کتاب دانست.

رضا فتاحی، دبیر بازنشسته و منتقد ادبی نیز با بررسی این کتاب از نظر دستور زبان، نگارش و رسم‌الخط آن گفت: ویراستاری قوی یک کتاب باعث تقویت آن و استقبال بیشتر مخاطب از اثر می‌شود.

وی با اشاره به تعدادی از ضعف‌های نگارشی این کتاب تأکید کرد: برخی از این اشتباهات، مفهوم جمله را نیز تغییر داده است.

نادر پیری، نویسنده و محقق اردکانی نیز با اشاره به بیان روان و داستان‌گونه این اثر به عنوان نقاط قوت کتاب «روزهای پرخطر» گفت: تاکنون کتابی با این موضوع و مضمون در اردکان چاپ‌نشده است و به همین خاطر مقایسه آن با اثری مشابه، امکان‌پذیر نیست.

در ادامه، محمد شاکر فعال حوزه کتاب گفت: اختلاط زبان رسمی با بیان عامیانه، همچنین کم‌رنگ بودن فعالیت‌های برخی تشکل‌ها و اقشار نظیر دانشجویان از نقاط ‌ضعف این کتاب است، اما باوجود تمام نقدهای موجود، این اثر تنها مرجع قابل‌دسترس و مطمئن از فعالیت‌های انقلابی مردم اردکان است و همین موضوع، ارزش کتاب را دوچندان می‌کند.

در بخش دیگری از این نشست ادبی، علی سپهری، نویسنده کتاب با تشکر از منتقدان، اظهار کرد: در جریان نگارش این کتاب کوشیده‌ام با گردآوری تصاویر و اسناد مبارزات انقلابی مردم اردکان و بیان خاطرات شخصی خود از آن دوران، مبارزات قهرمانانه این مردم را که همگام با مردم سایر شهرهای کشور به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ انجامید، به تصویر بکشم.

وی هدف از نقد یک کتاب را دریافت انواع بازخوردها و تلاش در جهت اصلاح آن دانست و افزود: امیدوارم معایب و نقاط ضعف مورد اشاره منتقدان برطرف شود، زیرا این امر درنهایت به پرباری و غنای بیشتر کتاب کمک کند.

اهدای لوح سپاس به نویسنده و منتقدان «روزهای پرخطر»، بخش پایانی این نشست بود.

گفتنی است، کتاب «روزهای پرخطر؛ خاطرات انقلاب اسلامی» روایتی از مبارزات انقلابی مردم اردکان و وضعیت این شهر در دوران انقلاب از سال ۴۲ تا ۵۷ است که در قالب خاطرات شخصی نویسنده به تصویر کشیده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: