کد خبر: 33490
تاریخ انتشار: یکشنبه, 13 اسفند 1396 - 09:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

یاران اخلاق امروز، پایش‌ گران سند اخلاق حرفه‌ای کتابخانه‌های عمومی

منبع : لیزنا
 پودمان آموزشی یاران اخلاق با هدف ارتقای اخلاق حرفه‌ای در کتابخانه‌های عمومی، با حضور جمعی از کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور آغار به کار کرد.
یاران اخلاق امروز، پایش‌ گران سند اخلاق حرفه‌ای کتابخانه‌های عمومی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پودمان آموزشی یاران اخلاق با هدف تربیت نیروهایی که دانش لازم و آشنایی کافی با اخلاق حرفه‌ای کتابداری، مهارت مواجهه و حل مسائل اخلاقی، مهارت مشاوره مؤثر در زمینه‌های اخلاقی، مرزهای اخلاق، مهارت ارزیابی و ممیزی اخلاقی در فرآیند تصمیم‌سازی و سایر شئون حرفه‌ای را دارند در ۴ روز و با حضور جمعی ۳۸ نفره متشکل از کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی و مسئولان و کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

الگوی آموزش و ترویج اخلاق حرفه‌ای، اخلاق حرفه‌ای کتابداری(رهیافت فردگرایانه)، کتابداری به مثابه حرفه و مدیریت اخلاقی کتابخانه‌ها، روش حل تعارضات اخلاقی در حرفه کتابداری، اصول و فنون مشاوره اخلاقی، روش ممیزی اخلاقی فرآیندها و نظام‌های حرفه‌ای کتابخانه‌ها، مهارت تشخیص برادران دروغین در تعاملات اخلاقی و پندهای بیهوده(چیستی و راهکار) بخشی از عناوین ارائه شده در این پودمان آموزشی هستند که توسط احمد فرامز قراملکی، زینب برخورداری، حمیدرضا نمازی، محمد کامیار، پرویز آزاد فلاح و مصطفی جانقلی به شرکت‌کنندگان تدریس خواهند شد.

گفتنی است پودمان آموزشی یاران اخلاق تا روز سه‌شنبه پانزدهم اسفندماه ادامه خواهد داشت و برای شرکت‌کنندکان در تمامی کلاس‌های این پودمان آموزشی، پس از کسب نمره قبولی در آزمون ارزیابی، گواهینامه آموزشی معادل ۳۲ ساعت صادر خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: