کد خبر: 34060
تاریخ انتشار: شنبه, 01 ارديبهشت 1397 - 10:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 برنامه های فرهنگی  شهرستان درمیان استان خراسان جنوبی درنیمه دوم فروردین

منبع : لیزنا
کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان در نیمه دوم فروردین ماه سال جاری، میزبان برنامه های فرهنگی متنوعی بودند.
 برنامه های فرهنگی  شهرستان درمیان استان خراسان جنوبی درنیمه دوم فروردین

به گزارش لیزنا بر ااس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، نشست کتاب خوان، نشست معرفی و جمع خوانی کتاب، جلسات قصه گویی، بازدید دانش آموزان، شعرخوانی و نمایشگاه کتاب از جمله برنامه های فرهنگی برگزار شده در کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان بود.

معرفی و جمع خوانی کتاب «شنگال» در بخش کودک کتابخانه استاد احمدی

کتاب «شنگال»، نوشته کیو مکلیر، از سری کتاب های کتاب خوان فروردین ماه است. «شنگال» چیزی است بین قاشق و چنگال؛ نه قاشق است و نه چنگال. نه قاشق ها او را در جمع خود می‌پذیرند نه چنگال‌ها. او روی میز غذا جایی ندارد و بسیار تنهاست. او برای پذیرفته شدن در بین قاشق‌ها و چنگال‌ها سعی می‌کند خود را شکل آن‌ها در آورد؛ اما تلاش‌هایش برای تغییر دادن خود، بی‌فایده است.

سرانجام روزی پای یک بچه کوچولو که تا حالا از قاشق و چنگال استفاده نکرده است، سر میز باز می‌شود و به چیزی احتیاج دارد که بتواند به راحتی غذا بخورد؛ به چیزی که کمی قاشق باشد کمی چنگال؛ چیزی که هم خاصیت و ویژگی‌های قاشق را داشته باشد هم چنگال را؛ کاری که نه قاشق‌ها از پس آن برمی‌آیند و نه چنگال ها و فقط و فقط یک شنگال می‌تواند از پسش برآید.

نویسنده در کتاب «شنگال» به تفاوت‌های فردی و توانایی‌های منحصر به فرد افراد ارج می‌گذارد و وجود تفاوت‌ها را به عنوان یک نقطه قوت در یک گروه یا جامعه معرفی می‌کند. این کتاب به کودکان به ویژه کودکانی که متفاوت هستند، اعتماد به نفس می‌دهد.

معرفی و شعر خوانی کتاب «اون چیه که؟ اون کیه که؟» در کتابخانه استاد احمدی

چیستان ها معمولاً بچه‌ها را به توجه و تفکر فرا می‌خواند و هرگاه که با زبان زیبای شعر همراه گردد آنها را بیشتر جلب می‌کند. کتاب اون چیه که؟ اون کیه که ؟مجموعه چیستان هایی است به زبان شعر، سروده مصطفی رحماندوست همراه با نقاشی‌های ساده و قشنگ، برای کودکان ۷ تا ۹ سال که انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آن را به چاپ رسانیده است.

نمایشگاه کتاب «پیامبر رحمت» در کتابخانه استاد احمدی بیرجندی

به مناسبت گرامیداشت عید مبعث، نمایشگاه کتاب پیامبر رحمت در کتابخانه استاد احمدی شهر اسدیه برگزار شد.

به منظور آشنایی نسل جوان با سیره عملی پیامبر اسلام(ص) نمایشگاه کتابی از کتب مرتبط با پیامبر اکرم(ص) از جمله «محمد(ص)» تألیف کارن آرمسترانگ، «آخرین فرستاده» نوشته رضا رهگذر، «پیامبر امی» اثر شهید مرتضی مطهری، «زندگانی حضرت محمد(ص)» اثرمنصور کریمیان، «با پیامبر(ص)» اثر دکتر بنت الشاطی، «سنن النبی» تألیف علامه طباطبایی، «فروغ ابدیت» اثر جعفر سبحانی و «محمد(ص) پیامبری برای همیشه» اثر حسن رحیم ازغدی و... در معرض دید مراجعان قرار گرفته است.

معرفی و جمع خوانی کتاب «دست نگه‌ دار دزد» در بخش کودک کتابخانه استاد احمدی

«دست نگه دار دزد» کتابی است مصور، دربردارنده داستانی تخیلی برای گروه سنی (ب). در این کتاب که درباره حیوانات است، داستان سگی نقل شده که صاحبش به او گفته دزد مزرعه را پیدا کند. سگ هم مشغول به کار می‌شود و یک حشره کوچک را به جای دزدهای اصلی دنبال می‌کند و به این ترتیب، داستان بامزه و جذابی را به وجود می‌آورد.

این داستان، به پرورش مهارت تفکر انتقادی کودکان کمک می کند؛ زیرا آن‌چه که در متن بیان می‌شود با آن‌چه که در تصویر در حال رخ دادن است متفاوت است.

دبیرستان شهید قربانزاده گَزیک، میزبان نشست کتاب خوان به همت کتابخانه شهید باهنر گزیک

در این نشست شش کتاب به شرح ذیل معرفی شد:

«مثل ماه شب چهارده» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی/ ارائه توسط: سعید اکبری (دانش آموز)، «قصه های خوب برای بچه های خوب: قصه های کلیله و دمنه» نوشته مهدی آذر یزدی/ ارائه توسط: علیرضا سجادی (دانش آموز). «چهل دروغ» نوشته عبدالصالح پاک/ ارائه توسط: محمدحسین فرخی (دانش آموز)، «راز مثل های ما» نوشته محمد میرکیانی/ ارائه توسط: یونس چهاریاری (دانش آموز)، «قصه های خیلی قشنگ» نوشته محمود پور وهاب/ ارائه توسط: سعید اسماعیلی (دانش آموز) و «خداشناسی قرآنی کودکان» نوشته غلامرضا حیدری ابهری/ ارائه توسط: محمد امین یصوی (دانش آموز).

بازدید دانش آموزان کلاس اول دبستان شهید کلانتری از کتابخانه امام حسین(ع)

تعداد ۳۰ نفر از دانش آموزان مدرسه شهید کلانتری روستای بورِنگ در آغاز سال جدید از کتابخانه امام حسین(ع) این روستا بازدید کردند.

کتابخانه امام حسین(ع) در طول سال، میزبان بازدیدهای مختلف از مقاطع مختلف تحصیلی دانش ‌آموزان بوده و سعی کرده در ترغیب و علاقه مند کردن دانش ‌آموزان به کتاب و کتابخوانی تلاش نماید. در این بازدید، دانش آموزان با  بخش های مختلف کتابخانه، قوانین و مقررات آشنا شدند و با کشیدن نقاشی با شادی فراوان درکنار هم و در محیط کتابخانه این بازدید را به پایان بردند.

نمایشگاه کتاب ویژه مبعث حضرت رسول(ص) در کتابخانه امام حسین(ع)

به مناسبت فرارسیدن عید مبعث، کتابخانه امام حسین(ع) از میان منابع موجود، منابعی که موضوع شان مرتبط با پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص) بود را گلچین کرده و به صورت نمایشگاه کوچکی برای استفاده عموم مراجعان به نمایش گذاشته است.

مدرسه شهید یعقوب سالاری روستای درمیان میزبان نشست کتاب خوان

در این نشست، شش کتاب به شرح ذیل معرفی شد:

«زندگی پیامبر اسلام(ص) پیش از تولد» نوشته نقی سلیمانی/ ارائه توسط: عبدالحلیم رحمانی (دانش آموز)، «زندگی پیامبر اسلام(ص): کودکی» نوشته نقی سلیمانی/ ارائه توسط: مرصاد یوسفی (دانش آموز)، «الگوی نیکو» نوشته محمدصمدی خوشخو/ ارائه توسط: حسین صدیقی پور (دانش آموز)، «جناب قورباغه» نوشته مصطفی خرامان/ ارائه توسط: آسیه پور جانی (دانش آموز)، «داستان هایی از زندگی امام رضا(ع)» نوشته محمدپوروهاب/ ارائه توسط: نسیم قاسمی (دانش آموز) و «مسافر هشتم» نوشته مژگان شیخی/ ارائه توسط: عاطفه سلمانی (دانش آموز).

نمایشگاه کتاب ویژه عید مبعث در کتابخانه خیران  روستای درمیان

به مناسبت مبعث خاتم رسولان حضرت محمد(ص) در کتابخانه‌ عمومی خیّران روستای درمیان نمایشگاه کتابی با موضوع زندگانی و سیره عملی پیامبر(ص) ویژه عموم برپا شد.

اعضا و مراجعان، ضمن بازدید از این نمایشگاه، با زندگی و شخصیت پیامبر بزرگوار اسلام آشنا شدند. کتاب‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، بخش کوچکی از منابع بی‌شماری است که با موضوع پیامبر اکرم(ص) تاکنون به چاپ رسیده است و در حال حاضر، در کتابخانه عمومی خیّران در معرض دید علاقه ‌مندان قرار دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: