کد خبر: 34083
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 ارديبهشت 1397 - 10:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 بازدید رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران از کتابخانه سید افضل موسوی زنجان

منبع : لیزنا
 در بازدید رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران از کتابخانه سید افضل موسوی زنجان ضمن بررسی شیوه‌های همکاری، ۴۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اهدا شد.
 بازدید رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران از کتابخانه سید افضل موسوی زنجان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان، یوسف مرادلو، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران و مدیرعامل شرکت صنایع خالص سازان روی زنجان با حضور در کتابخانه عمومی مهندس سید افضل موسوی از بخش‌های مختلف این کتابخانه بازدید و  تعداد ۴۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کرد.

مرادلو در این بازدید و نشست مشترکی که در سالن جلسات کتابخانه برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزاری فعالیت‌های فوق‌برنامه در کتابخانه و تشکر از خیر و بانی احداث این مکان فرهنگی، اظهار داشت: خداوند بزرگ‌ترین تربیت‌کننده بشریت است که بالاترین ارمغانش کتاب است، بنابراین کتابداران و متولیان ترویج کتاب و کتاب‌خوانی همگی دارای جایگاه معنوی بالایی هستند و باید این موهبت را ارج گذاشت.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران تصریح کرد: همه انبیا و اولیا برای آگاهی بخشی به انسان مبعوث شده‌اند تا بشر بداند برای چه به این کره خاکی آمده است. پس آگاهی سهم بزرگی در تعالی انسان دارد، اما آگاهی باید با ایمان و باور همراه باشد. خیلی مواقع انسان‌ها آگاه‌اند، ولی به آنچه می‌دانند ایمان ندارند و همین باعث می‌شود که نتوانند درست تصمیم بگیرند، اما انسانی که به آگاهی خود هرچند اندک ایمان داشته باشد، همان برایش راه گشا خواهد بود.

وی در ادامه گفت: کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در آگاهی‌رسانی، ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه ایفا می‌کنند.

مرادلو همچنین با اشاره به علاقه‌مندی خود به حوزه کتاب‌خوانی تصریح کرد: شرکت صنایع خالص سازان روی زنجان آماده همکاری و مشارکت با کتابخانه‌های عمومی در زمینه اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویجی حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است.

در ادامه این نشست امیرعلی نیک بخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به معرفی بخشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی مانند نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات قصه‌گویی، مسابقات کتاب‌خوانی و... پرداخت و گفت: در راستای ترویج سنت حسنه اهدای کتاب، هشتمین جشنواره «اهدای کتاب، اهدای دانایی» اسفندماه سال ۹۶ در کتابخانه‌های عمومی برگزار و تعداد قابل‌توجهی کتاب توسط خیرین به کتابخانه‌های عمومی اهدا شد.

ایشان با اشاره به برنامه‌های مفید مجموعه شرکت خالص سازان روی زنجان در زمینه ترویج کتاب‌خوانی همچون ایجاد کتابخانه و ایستگاه‌های کتاب در برخی مراکز، خواستار همکاری و تعامل بیشتر این شرکت با اداره کتابخانه‌های عمومی شد.

در پایان این نشست رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران و هیئت همراه با حضور در بخش کودک کتابخانه و شرکت در برنامه قصه‌گویی، تعدادی کتاب کودک به کودکان حاضر در این نشست اهدا کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: