کد خبر: 34165
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1397 - 09:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 نشست علمی آسیب‌شناسی عضویت در کتابخانه‌های عمومی به میزبانی اصفهان برگزار شد

منبع : لیزنا
 نشست علمی آسیب‌شناسی عضویت در کتابخانه‌های عمومی با حضور جمعی از اساتید علم اطلاعات و دانش شناسی و کتابداران برگزار شد.
 نشست علمی آسیب‌شناسی عضویت در کتابخانه‌های عمومی به میزبانی اصفهان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان، نشست علمی آسیب‌شناسی عضویت در کتابخانه‌های عمومی با حضور جمعی از اساتید علم اطلاعات و دانش شناسی، کارشناسان، کتابداران و روسای ادارات شهرستان‌ها با هدف افزایش سرانه عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به برگزاری موفق همایش ملی مهارت‌های ارتباطی برای کتابداران کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: در سال‌های اخیر تغییرات مثبتی در زمینه اعتبارات، تجهیزات و حوزه عمرانی کتابخانه‌ها اتفاق افتاده است که برای تداوم آن باید به فکر پویایی، افزایش اعضای کتابخانه‌های عمومی و رشد در تمامی زمینه‌ها باشیم.

هلاکویی با اشاره به عضویت ۱۴۰ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان گفت: برای افزایش تعداد اعضا باید جایگاه عضو به‌عنوان اصلی‌ترین رکن در کتابخانه‌های عمومی مشخص شود و تا زمانی که خدمات مطلوب در کتابخانه‌ها ارائه نشود، گرایش مردم به سمت فضای مجازی بیشتر خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، شناخت علایق مردم و تکریم حقوق مشتری را از معیارهای مهم در زمینه افزایش عضو دانست.

در ادامه این نشست ضمن بیان تجربیات مثبت کتابداران در خصوص افزایش عضویت و شناسایی مشکلات و نقاط ضعف کتابخانه‌های عمومی، از نظرات علمی اساتید دانشگاهی استفاده و در پایان دستورالعمل‌هایی قابل‌اجرا در تمامی رده‌ها شامل ستاد، ادارات شهرستانی و کتابخانه‌های عمومی با هدف افزایش سرانه عضویت ارائه ‌شد. برگزاری پنل‌های علمی با موضوع راهکارهای افزایش اعضا، توسط علیرضا رحیمی و احمد پاپی از اساتید گروه مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و علی منصوری، مدیر گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه اصفهان، از دیگر بخش‌های این نشست علمی بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: