کد خبر: 34415
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 ارديبهشت 1397 - 13:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 تقدیر مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از طرح موفق کتابخوانی

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با حضور در مدرسه محراب مشهد از اجرای موفق طرح کتابخوانی در این مدرسه و مطالعه بیش از ۲۲هزار کتاب در مدرسه تقدیر کرد.
 تقدیر مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از طرح موفق کتابخوانی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خرسان رضوی با حضور در مدرسه محراب مشهد از اجرای موفق طرح کتابخوانی در این مدرسه و مطالعه بیش از ۲۲هزار کتاب در مدرسه تقدیر کرد.

مدیرمدرسه محراب مشهد در این بازدید در توضیح طرح اجرا شده گفت: در این طرح نزدیک به هزار کتاب موجود در کتابخانه مدرسه در بسته های کتاب ۵۰ تایی انتخاب و به صورت نوبتی در کلاس های درس مدرسه به دانش آموزان امانت داده شد و با هر امانت اسم دانش آموز در لیست مخصوص نوشته و ثبت شد.

مرادی ادامه داد: با اجرای این طرح که شور و شوق زیادی در دانش آموزان به وجود آورده بود هزار کتاب کتابخانه بیش از ۲۲هزار بار مطالعه شد.

وی از حضور مدیرکل و ارزش قائل شدن مسئولان اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای طرح های کتابخوانی تشکر کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خرسان رضوی نیز در این بازدید گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از وظیفه هایی است که تمامی مسئولان نسبت به آن باید تعهد داشته باشند و حضور ما در این مدرسه با نام اداره کل کتابخانه های عمومی هم در همین راستا انجام شده است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: کاری که شروع می شود باید ادامه پیدا کند و عدم همکاری و همراهی نباید به دلسردی و ناامیدی ختم شود و البته باید هر کاری با مشورت و همکاری بدنه کارشناسی آن باشد و نقاط قوت و ضعف هم از طرف کارشناسان امر شناسایی شود.

وی ادامه داد: کتاب خوانان در جامعه ما مغفول و مهجور هستند و ما وظیفه داریم دراین مسیر نسبت به شناسایی و معرفی افراد کتاب خوان تلاش کنیم که در این راه صدا و سیما و رسانه ها تاثیر ویژه ای دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی یادآور شد: برگزاری نشست کتاب خوان با حضور اولیای دانش آموزان نیز می تواند پیشنهاد خوبی برای ادامه این گونه طرح های کتابخوانی باشد.

سبزیان نوشتن و خوب نوشتن را ثمره دیگر مطالعه و کتابخوانی دانست و تاکید کرد: در اجرای طرح های کتاب خوانی باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که از دانش آموزان بخواهیم بعد از خواندن کتاب به نوشتن و نویسندگی نیز توجه کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خرسان رضوی در ادامه، ارتباط گیری و حضور در کتابخانه های عمومی را از دیگر ضروریات مطالعه عنوان کرد و ادامه داد: هر مدرسه ای با شناسایی و ارتباط گیری با نزدیک ترین کتابخانه عمومی نسبت به حضور دانش آموزان و عضویت دانش آموزان در کتابخانه مسیر مطالعه و کتابخوانی را برای همیشه به روی دانش آموزان باز کرده است.   

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: