کد خبر: 34682
تاریخ انتشار: شنبه, 05 خرداد 1397 - 11:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 حضور امام جمعه کاشمر خراسان رضوی در کتابخانه امام خمینی(ره)

منبع : لیزنا
 حجت‌الاسلام طباطبایی، امام‌جمعه کاشمر ضمن حضور در کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) بر لزوم اجرای برنامه‌های تبلیغی برای ترویج فرهنگ مطالعه تأکید کرد.
 حضور امام جمعه کاشمر  خراسان رضوی در کتابخانه امام خمینی(ره)

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی و با توجه به تأثیر نقش مسئولین در تشویق مردم به مطالعه، امام‌جمعه کاشمر با حضور در کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) ساعات مطالعه شخصی خود را در این کتابخانه سپری کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم طباطبایی در گفتگویی اظهار داشت: کتاب بهترین سرمایه و بهترین دوست است و شاید در باب هیچ موضوعی به‌اندازه کتاب صحبت نشده باشد اما متأسفانه هنوز در عمل اهمیت کتاب را نشان نداده‌ایم. وقتی به آمارهای مربوط به مطالعه در جامعه نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که ارتباط و آشنایی جامعه با کتاب در سطح بسیار پایینی قرار دارد و این مسئله در تمامی اقشار جامه قابل‌مشاهده است.

امام‌جمعه کاشمر با تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های تبلیغی برای ترویج مطالعه یادآور شد: حضور اقشار مختلف و مسئولان به‌صورت نمادین در کتابخانه‌ها و مطالعه کتاب حتی برای دقایقی کوتاه، منجر به تشویق دیگران به امر کتابخوانی می‌شود؛ باید عزمی ملی و همگانی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و توجه و علاقه به کتاب در کشور ایجاد شود. ما دینی همچون اسلام و کتابی همچون قرآن داریم؛ اهمیتی که دین اسلام برای کتاب و خواندن قائل است بسیار تأمل‌برانگیز است؛ باید بیاندیشیم دینی که در کتاب خود به قلم سوگند یاد می‌کند چه پیامی دارد.

امام‌جمعه کاشمر تصریح کرد: امید است با حرکتی که در سال‌های اخیر آغاز شده، استقلال نهاد کتابخانه‌های عمومی و تلاشی که نیروهای این نهاد برای ترویج کتاب انجام می‌دهند، شاهد تغییر وضعیت مطالعه و کتابخوانی در کشور باشیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این کتابخانه، این مرکز فرهنگی را مکانی آرام‌بخش توصیف کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: