کد خبر: 35281
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 تیر 1397 - 15:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

همخوانی کتاب «روی ماه خداوند را ببوس» در کتابخانه شفق

منبع : لیزنا
کتاب«روی ماه خداوند را ببوس» نوشته مصطفی مستور نویسنده‌ی نام‌آشنای معاصر در قالب نشست ادبی «لذت داستان» با حضور الهام تیموری چهارشنبه 6 تیر ماه ساعت 17 در کتابخانه فرهنگسرای شفق همخوانی و بررسی می شود.
همخوانی کتاب «روی ماه خداوند را ببوس» در کتابخانه شفق

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگسرای شفق، رمان «روی ماه خداوند را ببوس» داستان یونس دانشجوی دکترای پژوهشگری اجتماعی را روایت می کند که به تحقیق و جستجو درباره دلیل جامعه‌شناختی خودکشی جوانی به نام پارسا دکترای فیزیک می پردازد.

 در بخشی از داستان می‌خوانیم: «چه با شتاب آمدی! گفتم برو! اما نرفتی و باز هم کوبه در رو کوبیدی. گفتم: بس است برو! گفتم اینجا سنگین است و شلوغ. جا برای تو نیست. اما نرفتی. نشستی و گریه کردی آن‌قدر که گونه‌های من خیس شد. بعد در رو گشودم و گفتم نگاه کن چه قدر شلوغ است! و تو خوب دیدی که آنجا چه قدر فیزیک و فلسفه و هنر و منطق و کتاب و مجله و روزنامه و خط کش و کامپیوتر و کاغذ و حرف و حرف و حرف و تنهایی و بغض و یاس و زخم و دل‌تنگی و اشک و آشوب و مه و مه و مه و تاریکی و سکوت و ترس و اندوه و غربت در رهم ریخته بود و دل گیج گیج بود. و دل سیاه و شلوغ و سنگین بود. گفتی اینجا رازی نیست؟ گفتم: راز؟ گفتی: من آمدم.» کتاب حاضر را نشر «مرکز» منتشر کرده است.

این کتاب توسط نشر مرکز منتشر شده است و  اولین بار در سال۱۳۷۹ برگزیده جشنواره قلم زرین را کسب کرد.

همخوانی و بررسی کتاب « روی ماه خداوند را ببوس » با  هدف ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

علاقه مندان جهت حضور در برنامه یاد شده به کتابخانه فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان21 بوستان شفق مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88706869 تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: