کد خبر: 35632
تاریخ انتشار: یکشنبه, 24 تیر 1397 - 18:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

یکصد وبیست ویکمین نشست ادبی قلم در فرهنگسرای کار و تعاون برگزار شد

منبع : لیزنا
کانون ادبی قلم فرهنگسرای کار و تعاون، یکصد وبیست ویکمین نشست ادبی قلم را روز پنجشنبه، 21 تیرماه باحضور کارشناسان ادبی وعلاقمندان به حوزه ادبیات آیینی در سالن اجتماعات این مرکز برگزار کرد.
یکصد وبیست ویکمین نشست ادبی قلم در فرهنگسرای کار و تعاون برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگسرای کار و تعاون، یکصد وبیست ویکمین نشست ادبی قلم  با موضوع: نگاهی برکمال سبک هندی در شعر بیدل و با حضورمحمد هاشم پور کارشناس وپژوهشگر ادبی برگزار شد.

در ابتدای این نشست کارشناس برنامه به جایگاه ادبی بیدل دهلوی در ادبیات فارسی  پرداخت  و گفت : بیدل دهلوی از شاعرانی است که شگردهای سبکی و زبانی خاص خود را دارد. وی با گذشتن از معیارهای مرسوم و با دور شدن از اصول رایج و حاکم بر شعر، زبانی متفاوت عرضه کرده است.

وی گفت: نظام برجسته‌سازی در غزلیات بیدل بسیار قوی و جالب توجه و بیانگر خلاقیت‌های زبانی و ادبی اوست. این شگردها در کنار تصاویر شاعرانه، شعر او را متفاوت‌تر کرده است.

هاشم پور در ادامه افزود: دیوان غزلیات بیدل دهلوی، به عنوان نماینده سبک هندی، یکی از متون ادبی است که حاوی معانی عمیق و ژرف و آموزه های عرفانی است. بیدل هنرش را در راه افاده ی اندیشه هایش به کار می گیرد و در توصیف ویژگی های طبیعت و تبیین وجوه تشابه آن با جامعه ی انسانی نیم نگاهی به عرفان هم داشته است.

این پژوهشگر ادبی همچنین گفت: بیدل هنر را شامل کمال و فضایل اخلاقی دانسته و به کمک آن به بیان قابلیت های انسان و طبیعت پیرامونش می پردازد.

در پایان تعدادی از شاعران حاضر در جلسه نیز با توجه به موضوع مورد بحث به ارائه نظرات خود پرداختند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن: 66029060 تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: