کد خبر: 35732
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 تیر 1397 - 12:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

فاز دوم مسابقه «من کیستم؟» از سوی فرهنگسرای مترو شروع می‌شود

منبع : لیزنا
مدیریت فرهنگی هنری مترو در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با مشاهیر و مفاخر ایرانی فاز دوم مسابقه اینترنتی «من کیستم؟» را در فصل تابستان برگزار می کند.
فاز دوم مسابقه «من کیستم؟» از سوی فرهنگسرای مترو شروع می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری مترو، این مسابقه در سه تاریخ در فصل تابستان 97 اجرا خواهد شد که اجرای نخست آن از تاریخ 25 تیر ماه آغاز شده است.

در متن این مسابقه آمده است: من در سال 961 هجری قمری در قزوین به دنیا آمدم. از خاندان بزرگ سیفی قزوین بودم که نامم را «محمد» گذاشتند. از سادات بلند مرتبۀ حسنی و جدم از کاتبان و کتابداران دورۀ صفوی در قزوین بوده است.

در کودکی، در قزوین به تحصیل علوم و مبانی خوشنویسی نزد استادانی چون عیسی رنگ‌کار و مالک دیلمی پرداختم و در جوانی برای تکمیل هنر خود به تبریز مسافرت کردم و از تعلیمات استاد مشهور، ملا محمد حسین تبریزی بهره گرفتم. روزی قطعه‌ای از خط خود را به ملا محمدحسین تبریزی نشان دادم؛ استاد فرمود: «اگر چنین توانی نوشت بنویس وگرنه قلم فرو گذار.» گفتم: «خود نوشته‌ام.» استاد رویم را بوسید و خطم را روی چشم گذارد و فرمود: «امروز استاد خوشنویسان هستی.» و من را از شاگردی بی‌نیاز دانست. مدت‌ها از روی آثار استادان دیگری مشق کردم و از میان هزاران خوشنویس که در مدت شش قرن قبل از من خودنمائی کرده‌اند سرآمد همه شدم و حد این هنر را به سر حد اعجاز و کمال آن رسانیدم و در این هنر به جایی رسیدم که رونق دیگر استادان را شکستم. من از مشهورترین خوش‌نویسان تاریخ هنر ایرانم که توانستم پایۀ خط نستعلیق را چنان مستحکم نمایم که تمام صاحب نظران خطوط اسلامی آن را عروس خطوط نامیدند و...

برندگان این مسابقه اینرنتی که در 6 اجرا در فصل بهار برگزار شد در جشن دهه کرامت فرهنگسرای مترو تقدیر خواند شد.

علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند پاسخ های خود را تا تاریخ 31 شهریورماه 97 از طریق پیامک به شماره 2000183736 و یا به کانال سروش این مرکز به آدرس sapp.ir/farhangsarametro  ارسال کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فرهنگ‌سرای مترو مراجعه ویا با شماره تلفن 96652608 تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: