تقدیر از 10 پایان نامه دانشجویی برگزیده هفدهمین جشنواره ملی پایان نامه‌ سال دانشجویی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، عادل تقوی، دبیر هفدهمین جشنواره ملی پایان نامه‌ سال دانشجویی در آیین اختتامیه این جشنواره، اظهارکرد: فرآیند هفدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه دانشجویی کار خود را از مهرماه سال قبل آغاز و بعد از اعلام فراخوان ۹۰۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 وی افزود: بیشترین آثار ارسالی از رشته علوم انسانی و اجتماعی با ۵۲ درصد، فنی و مهندسی با ۱۰ درصد و فرهنگ، هنر و معماری با ۸ درصد به دبیرخانه ارسال شده است.

 دبیرهفدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی به موضوعات پایان‌نامه‌ها اشاره و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی، معماری و شهرسازی، طراحی و مد و لباس ایرانی، تجاری سازی، فناوری‌های نوین، مطالعات فرهنگ دانشگاهی و سیاست‌گذاری فرهنگی، فرهنگ و مدیریت جهادی از جمله موضوعات این جشنواره بود.

 وی درباره توزیع فراوانی مدارک نیز گفت: ۳۵ درصد آثار در مقطع دکترا ، ۶۵ درصد در مقطع ارشد، ۷۶ درصد مقاطع ارشد و دکترا در دانشگاه‌های دولتی و ۲۴ درصد در دانشگاه‌های غیردولتی بوده‌اند.

 تقوی با بیان اینکه ۶۱ درصد شرکت‌کنندگان آقا و ۳۹ درصد خانم هستند، تأکید کرد: وزارت کشور، وزارت بهداشت، جهاد دانشگاهی استان‌های همدان و قزوین، شورای فرهنگ عمومی و دانشگاه امام صادق از یاری کنندگان این جشنواره بوده‌اند.

وی درباره دومین دوره مسابقان دفاع سه دقیقه ای نیز گفت: در این دوره از مسابقات از ۹ واحد جهاددانشگاهی در مراکز هرمزگان، همدان، اصفهان، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت، یزد، زنجان، کردستان و دانشگاه صنعتی اصفهان در این دوره شرکت داشتند.

 تقوی تصریح کرد: در مرحله مقدماتی ۱۱۱ نفر به رقابت پرداختند و ۲۴ نفر برگزیده در دوره نیمه نهایی در تهران به فینال راه پیدا کردند.

 وی افزود: دانشگاه‌های یزد، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت و بوعلی سینای همدان در مرحله فینال در برابر هم به رقابت خواهند پرداخت.

 دبیر هفدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال دانشجویی تصریح کرد: از ابتدای سال‌تحصیلی جدید ثبت نام سومین دوره مسابقات آغاز خواهد شد.