کد خبر: 35927
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 مرداد 1397 - 12:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 دومین جلسه شورای اداری اداره کل یزد برگزار شد

منبع : لیزنا
رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: نخستین گام از اجرای طرح کاروان دانایی ۱۵۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد شهر یزد با حضور در کتابخانه عمومی دکتر جوادی از نزدیک با فعالیت کتابخانه‌ها آشنا شدند.
 دومین جلسه شورای اداری اداره کل یزد برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در دومین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و مهمان ویژه جلسه، با بیان اینکه کار فرهنگی باید با علم و دانایی همراه باشد، گفت: کار علمی فرهنگی، با درک درست از زمان و مکان و مخاطب‌شناسی میسر است و در عین جهادی بودن، آمیخته با آگاهی است.

گرجی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های مساجد استان، گفت: در این تفاهم‌نامه با هدف استفاده حداکثری اعضای کانون‌های مساجد از امکانات کتابخانه‌های استان و انس هرچه بیشتر این افراد با کتاب و مطالعه، مقرر شد برنامه‌های فرهنگی مشترکی به منظور تأمین این هدف اجرا شود.

وی به اجرای طرح «کاروان دانایی» با همکاری دو دستگاه و تعداد دیگری از نهادهای فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: هدف از راه‌اندازی این کاروان، ایجاد ارتباط اعضای ۸۱۰ کانون فرهنگی هنری فعال در مساجد استان با کتابخانه‌ و بهره‌مندی این اعضا از ظرفیت‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان است.

حجت‌الاسلام گرجی افزود: در نخستین گام از اجرای این طرح، حدود ۱۵۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد شهر یزد با حضور در کتابخانه عمومی دکتر جوادی از نزدیک با فعالیت کتابخانه‌ها آشنا شدند و در کارگاه‌های آموزشی نویسندگی طرح شرکت کردند.

رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همچنین از اجرای طرح «کاروان دانایی» در کتابخانه‌های منتخب همه شهرستان‌های استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که اجرای این طرح به انس هرچه بیشتر نسل جوان و نوجوان با کتاب بینجامد.

همچنین در این جلسه رقیه دوست فاطمی‌ها که با حضور کارشناسان ستادی و رؤسای اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان و به میزبانی کتابخانه دکتر جوادی برگزار شد، با اشاره به مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای استان در برگزاری هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، ابراز امیدواری کرد در فرصت باقی‌مانده تا پایان جشنواره شاهد شرکت چشمگیر مردم کتابخوان استان به ویژه کودکان و نوجوانان باشیم.

اجرای برنامه‌های فرهنگی در هفته دولت و هفته بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، ویژه‌ برنامه‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و اجرای چشمگیر طرح کتابخانه‌گردی در سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در کنار برنامه‌های جاری فرهنگی اداره کل نظیر جلسات نقد و بررسی کتاب و نشست‌های کتاب‌خوان، به عنوان برنامه‌های شاخص سال ۹۷ اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مطرح شد.

بررسی ساعت کاری تمامی کتابخانه‌های شهری و روستایی استان و اطلاع‌رسانی به عموم مردم از طریق روابط عمومی اداره کل، اخذ مجوز از واحد فرهنگی اداره کل استان برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در کتابخانه‌ها، همکاری کتابخانه‌های سراسر استان با واحد رادیوی صدا و سیمای مرکز یزد در تهیه برنامه «چلچراغ» به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اجرای دستورالعمل جدید برای راه‌اندازی کتابخانه‌های تازه تأسیس و  ثبت واگذاری کتابخانه‌های حق انتفاع در دفاتر اسناد رسمی برخی از مصوبات این جلسه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: