کد خبر: 36005
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 مرداد 1397 - 09:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با با کتابداران استان

منبع : لیزنا
 سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی از مهم ترین برنامه های فرهنگی در سطح کشور است، گفت: باید با برنامه ریزی مناسب زمینه جذب علاقمندان را برای حضور در این جشنواره فراهم سازیم.
دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با با کتابداران استان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، محمد عبدالملکی در جمع کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان بیجار اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی از مهم ترین برنامه های فرهنگی در سطح کشور است که باید با برنامه ریزی مناسب زمینه جذب علاقمندان را برای حضور در این جشنواره فراهم سازیم. مدت زمان شرکت در جشنواره تا ۳۱ تیر ماه بود اما دبیرخانه جشنواره این زمان را تا ۱۰ مرداد تمدید کرده است.

وی ادامه داد: براین اساس باید با برنامه ریزی های اصولی و اطلاع رسانی مناسب زمینه مشارکت بیشتر علاقمندان برای حضور در این مسابقه کتابخوانی که همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است، فراهم شود.

عبدالملکی با بیان اینکه برگزاری این گونه برنامه ها می تواند زمینه ساز جلب توجه عموم به کتاب و کتاب خوانی شود، افزود: وظیفه متولیان کتاب و کتاب خوانی ارتقای سرانه مطالعه و توسعه فرهنگی کشور است.

 سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان در ادامه از کتاب به عنوان مهم ترین عنصر فرهنگی نام برد و گفت: کتابداران به منظور اثرگذاری بر مخاطبان و عمومی مردم و انجام وظایف به بهترین شیوه باید خود اهل مطالعه و کتاب باشند.

وی بر نقش مهم کتابداران در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید و عنوان کرد: کتابداران به عنوان مشاوران مردم می توانند در ارتقای شاخص های مطالعه و در نتیجه توسعه فرهنگی کشور نقش داشته باشند.

عبدالملکی حمایت از ناشران و نویسندگان بومی را از برنامه های اولویت دار کتابخانه های عمومی برشمرد و بیان داشت: در حد توان از افرادی که در راستای ارتقای آگاهی و بصریت جامعه گام بر می داند، باید پشتیبانی شود.

وی بر لزوم تلاش برای ارتقای شاخص های کتابخوانی تاکید کرد و گفت: ارتقای سطح دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه در شهرها و روستاها به ویژه در مناطق محروم از برنامه های مهم کتابخانه های عمومی استان کردستان است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان اضافه کرد: ما از مسئولان و مردم خواهشمندیم با حمایت بیشتر از این نهاد فرهنگی به ارتقای شاخص های کتابخوانی در استان فرهنگی کردستان کمک کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: