کد خبر: 36009
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 مرداد 1397 - 10:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

​ پنجمین نشست «قند پارسی» در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
پنجمین نشست «قند پارسی»، امروز7 مرداد با شرکت 44 تن از اساتید و دانشجویان زبان فارسی از 12 كشور جهان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.
​ پنجمین نشست «قند پارسی» در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پنجمین نشست «قند پارسی»، عصر روز یکشنبه، 7 مرداد ساعت 18 و سی دقیقه با حضور و سخنرانی غلامعلی حدادعادل، رییس بنیاد سعدی، ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شرکت 44 تن از اساتید و دانشجویان زبان فارسی از 12 كشور جهان در حسینیه الزهرا (س) این سازمان، برگزار می‌شود.

در این مراسم، نظر به اهمیت زبان فارسی و اهتمام در ترویج دومین زبان جهان اسلام، فارسی‌آموزان شرکت‌کننده از كشورهای ترکیه، گرجستان، تونس، هند، ازبکستان، بنگلادش، دانمارک، صربستان، سوریه، آلبانی، اوگاندا و کنیا به بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون برگزاری هشتادوپنجمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی می‌پردازند.

هشتادوپنجمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی مختص استادان زبان فارسی در سراسر جهان برنامه‌ریزی شده است که طی آن شرکت‌کنندگان طی 4 هفته و در قالب 90 ساعت کلاسی، مهارت‌های تدریس استاندارد آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم را فرا می‌گیرند.

این افراد که با هماهنگی نمایندگی‌های فرهنگی کشورمان و بنیاد سعدی در هشتادوپنجمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی شرکت کرده‌اند، با روش تدریس مهارت‌های خواندن، صحبت کردن، نوشتن و شنیدن را می‌آموزند و با فنون آموزش ادبیات فارسی آشنا می‌شوند.

آشنایی با استاندارد آموزش زبان فارسی، اصول کلاسداری و مدیریت کلاس، روش تدریس کتاب‌های بنیاد سعدی مانند گام اول از دیگر برنامه‌های آموزشی است که در این دوره تعریف شده است.

برنامه آموزشی این دوره که نخستین دوره بلندمدت تربیت مدرس بنیاد سعدی محسوب می‌شود شامل آشنایی با نظام‌ها و زیر نظام‌های زبان فارسی، فنون آموزش مؤلفه‌های واژه و دستور، آموزش تکنیک‌های مهارت‌های خواندن، صحبت کردن، نوشتن و شنیدن، آزمون سازی و اصول کلاسداری می‌شود. همچنین روش تدریس کتاب‌های بنیاد سعدی طی یک کارگاه آموزشی برنامه ریزی شده است.

برنامه‌های فرهنگی جهت آشنایی استادان خارجی با فرهنگ مردم ایران شامل بازدید از دریاچه چیتگر، کاخ گلستان، برج آزادی و برج میلاد، شهر فرش، شهرک سینمایی غزالی، موزه ایران باستان، اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی و سفر به دو استان سمنان و اصفهان می‌شود.

گفتنی است، 25 نفر از شرکت‌کنندگان هشتادوپنجمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی را اساتید ایرانی تشکیل می‌دهند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: