کد خبر: 36088
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 مرداد 1397 - 09:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتاب «یکی بود یکی نبود» در کتابخانه شفق همخوانی می شود

منبع : لیزنا
کتاب«یکی بود یکی نبود» اثر سیدمحمدعلی جمال زاده در قالب نشست ادبی«لذت داستان» چهارشنبه، 10مرداد ساعت 17 در کتابخانه فرهنگسرای شفق همخوانی و بررسی می شود.
کتاب «یکی بود یکی نبود» در کتابخانه شفق همخوانی  می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگسرای شفق، سید محمدعلی جمال زاده نویسنده و مترجم معاصر ایرانی است او را پدر داستان کوتاه زبان فارسی و آغازگر سبک واقع گرایی در ادبیات فارسی می دانند او نخستین مجموعه داستان های کوتاه ایرانی را با عنوان یکی بود، یکی نبود در سال 1300 منتشر کرد و شامل داستان فارسی شکر است، رجل سیاسی، دوستی خاله خرسه، درد دل ملا قربانعلی، بیله دیگ بیله چغندر، ویلان الدوله و کباب غاز است.

مقدمه‌ی جمالزاده بر کتاب «یکی بود یکی نبود» سند ادبی مهم و در واقع بیانیه‌ی نثر معاصر فارسی محسوب می شود و به تاکید بیان می‌کند که کاربرد ادبیات مدرن نخست بازتاب فرهنگ عامه، سپس انعکاس مسائل و واقعیت‌های اجتماعی است.

همخوانی و بررسی کتاب « یکی بود یکی نبود» با  هدف ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

علاقه مندان جهت حضور در برنامه یاد شده به کتابخانه فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان21 بوستان شفق مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88706869 تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: