کد خبر: 36109
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 مرداد 1397 - 14:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال به منظور دسترسی آسان‌تر به منابع کتابخانه‌ای

منبع : لیزنا
مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران «کتابخانه دیجیتال» را به منظور دسترسی آسان‌تر به منابع کتابخانه‌ای راه‌اندازی کرده است.
راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال به منظور دسترسی آسان‌تر به منابع کتابخانه‌ای

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت امور کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران «کتابخانه دیجیتال» این سازمان را با هدف گسترش دسترسی به اطلاعات، افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات، دسترسی به اطلاعات روزآمد، دسترسی به اطلاعات بیشتر، دسترسی همزمان به شکل‌های مختلف اطلاعات، سهولت تولید، ذخیره و بازیابی اطلاعات و آموزش از راه دور راه‌اندازی کرده است.

در کتابخانه دیجیتالی به نشانی dtlib.ir همه منابع یا برخی از کتاب‌های پرمراجعه کتابخانه‌ها به صورت فایل‌های قابل استفاده در رایانه در آمده و در اختیار مراجعان قرار می‌گیرد. این منابع می‌توانند با استفاده از شبکه‌های محلی یا جهانی قابل دسترس باشند و با استفاده از میزهای مخصوص کتاب دیجیتال در محیط کتابخانه یا در محیط‌های مورد نظر کتابخانه مانند فرهنگ‌سراها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار شهری و بین شهری وغیره مورد استفاده قرار گیرد.

پایگاه‌های داده‌ای کتاب‌شناختی، کتاب‌های الکترونیکی، کتاب‌های گویا، پایان‌نامه‌ها، طرح‌های پژوهشی، فیلم، جزوات، عکس‌ها، داده‌های عددی، نشریات الکترونیکی و مقالات الکترونیکی برخی از منابع دیجیتال کتابخانه‌ها هستند.

مدیریت امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری تا کنون برای گسترش کتابخانه دیجیتال اقداماتی مانند تهیه ۸۰ هزار عنوان منبع لاتین، تهیه بیش از پنج هزار کتاب گویا، تهیه بیش از سه هزار عنوان کتاب فارسی و بیش از پنج هزار عنوان مقاله فارسی انجام داده است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: