کد خبر: 36206
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 مرداد 1397 - 09:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه های عمومی مشهد برگزار شد

منبع : لیزنا
مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه های عمومی مشهد مقدس با حضور جمعی از مسئولین در کتابخانه عمومی فردوسی مشهد برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه های عمومی مشهد برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه های عمومی مشهد مقدس با حضور حیدرخوش نیت؛ سرپرست فرمانداری، مهری پری رخ؛ عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، محمد حسین دیانی و رحمت الله فتاحی؛ اساتید علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد، محمد کاظم دبیری؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس، محمد حسین روشنک؛ مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز مشهد، محمد حسن داودی؛ رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز کاشمر و مسئولان کتابخانه های عمومی در کتابخانه فردوسی مشهد برگزار شد.

سرپرست فرمانداری مشهد مقدس در این مراسم از فعالیتهای انجام شده در حوزه کتابخانه های عمومی  شهرستان مشهد در دوره مدیریت دو ساله مریم رام تقدیر کرد.

حیدر خوش نیت، از حضور در جمع کتابداران ابراز خوشحالی کرد و ادامه داد: از زحمات و تلاشهای مریم رام، در ایام مسئولیتش تشکر می کنم و برای محمدرضا بدیع زادگان، رئیس جدید اداره کتابخانه های عمومی مشهد نیز آرزوی موفقیت دارم.

عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ابتدای این مراسم گفت: کتابداران در کتابخانه های عمومی زحمات زیادی متحمل می شوند تا با انجام فعالیت های کمی و کیفی رضایت را به جامعه مخاطب خود یعنی علاقه مندان به کتاب و کتابخانه هدیه کنند.

مهری پری رخ ادامه داد: برای اینکه این خدمات نتیجه دلخواه را داشته باشد و رضایت را برای جامعه مخاطب به ارمغان بیاورد باید کتابخانه ها و خدمات آنها به خوبی معرفی شود و در معرض شناخت و آگاهی جامعه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نبض کتابخانه باید در محله، پارک، اماکن عمومی و در شهر بزند و فعالیت های کتابخانه با حضور کتابداران و مسئولان فعال و پویا در معرض دید مردم قرار گیرد. امیدواریم در مشهد مقدس نیز حاصل زحمات و تلاش های کتابداران به خوبی در سطح شهر قابل مشاهده باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این جلسه با تقدیر از فعالیت های انجام شده در ایام مسئولیت مریم رام، برای وی در ادامه فعالیت کاری و اداری آرزوی موفقیت کرد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: مسئول جدید اداره کتابخانه های عمومی مشهد نیز از بین یکی از مدیران دهه شصتی و خوش آتیه استان در حوزه کتابخانه های عمومی انتخاب شده است که در شهرستان کاشمر بیش از نیمی از کمک های خیرین به کتابخانه های عمومی استان را به تنهایی جذب کرده و به صورت جهادی کار کرده است.

وی ادامه داد: نگاه مردم به شهر مقدس مشهد، نگاه ویژه ای است که پذیرش مسئولیت در این شهر را سخت کرده است و امیدواریم با سابقه و عملکردی که از مسئول جدید شهرستان سراغ داریم، این مسئولیت خطیر به خوبی به انجام رسد.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز مشهد مقدس نیز در ادامه با اشاره به دوران دفاع مقدس و حضور خود در در سنگر جنگ و نبرد و شهادت گفت: در حال حاضر یکی از عرصه هایی که خدمت در آن برایم افتخار محسوب می شود، حضور به عنوان عضو کوچکی از جامعه کتاب و کتابخوانی و عرصه فرهنگ استان است.

محمد حسین روشنک ادامه داد: نیاز سنجی و حرکت به سمت فعالیتهای کیفی و کسب رضایت عمومی باید مهمترین رویکرد کتابخانه های عمومی باشد و انجمن خیرین کتابخانه ساز در این مسیر به کتابخانه های عمومی کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: به رئیس جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوش آمد می گویم و امیدورام که در مسیر خود در جهت توسعه و اعتلای کتابخانه های عمومی مشهد مقدس موفق باشد.

در ابتدای این جلسه مریم رام، رئیس سابق اداره کتابخانه های عمومی مشهد مقدس در گزارشی به بیان فعالیت های انجام شده در دوران مدیریت خود در کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد پرداخت.

در ادامه این مراسم حکم مسئولیت اداره کتابخانه های عمومی مشهد مقدس به محمد رضا بدیع زادگان رئیس جدید کتابخانه های عمومی مشهد مقدس اهدا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: