کد خبر: 36263
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 مرداد 1397 - 17:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اهدای ۶ هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی نیشابور در خراسان رضوی

منبع : لیزنا
شش هزار نسخه کتاب به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون ریال از سوی هاجر چنارانی، نماینده  مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی به کتابخانه های عمومی نیشابور اهدا شد.
اهدای ۶ هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی نیشابور در خراسان رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، طی مراسمی با حضور حجت الاسلام و السلمین یعقوبی، امام جمعه شهرستان نیشابور؛ هاجر چنارانی، نماینده مردم  نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی؛ سید هادی درودی،  رئیس شورای اسلامی شهر؛ محمد رضا مقدم پاشا،  رئیس اداره کتابخانه های عمومی؛ عباس کرخی،  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ احمد بوژمهرانی، رئیس اداره مالی و برنامه ریزی فرمانداری، نمایندگان نیروی انتظامی و معاونان آموزش و پرورش شهرستان، اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه، حدود ۶ هزار نسخه کتاب به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون ریال توسط هاجر چنارانی به کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور اهدا شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی، امام جمعه شهرستان نیشابور، ضمن تمجید از این حرکت فرهنگی با قرائت آیه ای از قرآن  عنوان کرد: قرآن کتاب ما مسلمانان است. کتاب در دین ما ارزش بسیاری دارد و  میراث ماندگار ملت ها است  و نیشابور با پیشینه فرهنگی غنی، همواره پیشتاز این حوزه بوده است.

امام جمعه نیشابور با تاکید بر لزوم حضور مدیران در کتابخانه های عمومی ادامه داد: امیدواریم مسئولان شهرستان با حضور در کتابخانه های عمومی و تاکید بر مطالعه در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سهیم باشند.

در ادامه چنارانی عنوان کرد: این بسته فرهنگی هدیه ناقابلی به کتابخانه های عمومی شهرستان است و در آینده نیز بر اساس درخواست واقعی کتابخانه ها، فهرستی تهیه و به کتابخانه ها ارسال می شود.

چنارانی ادامه داد: نقش مادران در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در خانواده ها انکار ناپذیر است و مادران کتاب خوان می توانند فرزندان کتابخوانی تحویل اجتماع دهند.

 وی ضمن تقدیر از تلاش کارکنان کتابخانه های عمومی در ارائه خدمت برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه و تشویق اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان به مطالعه، برای اهالی کتاب و فرهنگ آرزوی توفیق کرد.

محمد رضا مقدم پاشا، رئیس اداره کتابخانه های عمومی نیشابور نیز با تاکید بر کمبود منابع و فضاهای کتابخانه ای اضافه کرد: کتابخانه های عمومی نیشابور،  از لحاظ مراجعه و امانت از کتابخانه های برتر کشور هستند ولی متاسفانه کتابخانه دکتر شریعتی نیشابور به عنوان کتابخانه مرکزی با اشکالات و کمبودهای اساسی مواجه است و امیدواریم با همت مسئولان،  مقدمات اجرایی ساخت کتابخانه مرکزی نیشابور هرچه سریع تر پیگیری شود.

مقدم پاشا تاکید کرد: حضور حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرستان، چنارانی نماینده محترم مجلس و نمایندگان ادرات و سایر مسئولان شهرستان در کتابخانه های عمومی اتفاق فرخنده ای است و  امیدواریم حضور مسئولان برای تبلیغ فرهنگ کتاب و کتابخوانی از گذشته پر رنگ تر شود.

گفتنی است در شهرستان نیشابور، تعداد ۱۰ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۷ باب کتابخانه عمومی مشارکتی با داشتن بیش از ۱۵ هزار عضو مشغول فعالیت است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: