کد خبر: 36327
تاریخ انتشار: شنبه, 20 مرداد 1397 - 16:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 بازدید مدیر کل هرمزگان از کتابخانه فردوسی در بندرعباس

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با حضور در بین کتابداران و اعضای کتابخانه‌ عمومی فردوسی بندرعباس، به بررسی مسائل و مشکلات فراروی آنان پرداخت.
 بازدید مدیر کل هرمزگان از کتابخانه فردوسی در بندرعباس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین، محمد ذاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، صبح روز دوشنبه، ۱۵ مردادماه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه فردوسی، با کتابداران و اعضا گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین، محمد ذاکری ضمن تشکر از اقدامات و فعالیت های فرهنگی کتابداران کتابخانه عمومی فردوسی، بیان کرد: کتابخانه‌ها، نباید مکانی برای تجمع کتاب ها انگاشته شوند؛ کتابخانه‌ها نماد فرهنگ و علم هستند و کتاب بهانه‌ای است تا سطح آگاهی، دانش و فرهنگ جامعه افزایش یابد.

وی بر برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در مناسبت‌های مختلف تأکید کرد و ادامه داد: این گونه فعالیت ها می‌تواند انگیزه‌ای شود تا افراد به بهانه‌های مختلف به کتابخانه‌ها مراجعه کنند و با منابع جدید آشنا شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان بر ظرفیت کتابخانه‌ عمومی فردوسی در جهت جذب اعضا اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن این کتابخانه در فرهنگسرا، فرصت مغتنمی برای جذب هنرمندان و هنرجویان به کتابخانه‌های عمومی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری، بخش کودک را به عنوان بخش مهمی از کتابخانه‌ها قلمداد و بیان کرد: کودکی حساس ترین سن در شکل دهی شخصیت فرد و آینده یک جامعه، محسوب می‌شود و استفاده از این ظرفیت برای ترویج کتابخوانی مستلزم برنامه ریزی ویژه برای بخش کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی است.

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل شود تا دسترسی عموم مردم به کتابخانه‌ها آسان شود و باید به دنبال شیوه‌هایی نوین و خلاقانه‌ای باشیم تا مردم را به بهانه‌های مختلف به کتابخانه‌ها بکشانیم و آنان را به مطالعه عادت دهیم.

در ادامه صغری صیاد معروف، مسئول کتابخانه‌ی عمومی فردوسی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این کتابخانه، به فعالیت های متنوع اجرا شده در بخش کودک اشاره و بیان کرد: در مناسبت های مختلف، برنامه‌های خاصی برای اعضای کودک این کتابخانه اجرا می‌شود و وجود بازی‌های فکری متنوع در این بخش بر جذابیت آن برای کودکان، افزوده است.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست اعضا و آمار بالای مراجعه کنندگان، این کتابخانه به صورت تمام وقت و از ساعت ۷:۳۰ الی ۲۱ به اعضا خدمات ارائه می دهد.

مسئول کتابخانه عمومی فردوسی، همراهی، همدلی و صمیمیت کتابداران را به عنوان راز اصلی موفقیت این مجموعه در ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و بیان کرد: رابطه‌ خوب کتابداران این کتابخانه با یکدیگر، تحقق اهداف کتابخوانی را تسریع بخشیده است.

همچنین مرضیه بردبار و صدیقه تاجی پور، کتابداران این کتابخانه، با اشاره به مشکلاتی چون نبود کفپوش در بخش کودک، نبود نمازخانه و قفسه‌های فرسوده کتاب، خواستار رفع این مشکلات شدند.

در پایان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن بازدید از سالن‌های مطالعه این کتابخانه و گفتگو با اعضا، مطالبات آنان در زمینه کتابخوانی را بررسی کرد.

گفتنی است، کتابخانه عمومی فردوسی از سال ۱۳۸۳، فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر ۳۸ هزار جلد کتاب و  هزارو۷۰۰ عضو فعال دارد و در طول سال خدمات متنوعی چون برگزاری نشست‌های کتابخوان، معرفی و جمع‌خوانی کتاب، قصه‌گویی، کارگاه‌های آموزشی و تربیتی، جلسات نقد کتاب و غیره را به مراجعین ارائه می‌کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: