کد خبر: 36735
تاریخ انتشار: یکشنبه, 11 شهریور 1397 - 10:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل؛

هزینه در بخش کودک کتابخانه ها سرمایه گذاری محسوب می شود

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل
رباب عزیزخانی گفت: تجهیز و شاداب سازی بخش کودک کتابخانه ها سرمایه گذاری برای آینده به حساب می آید.
هزینه در بخش کودک کتابخانه ها سرمایه گذاری محسوب می شود

 به گزارش لیزنا، رباب عزیزخانی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در جریان بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان نمین اظهار داشت؛ کتابخانه های عمومی در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب خوانی برنامه های متعددی را درحوزه های فرهنگی طراحی و اجرا می نمایند.

وی برگزاری نشست های کتاب خوان ، نشست های نقد و بررسی، معرفی کتاب و برگزاری رونمایی برای کتاب های فاخر نویسندگان استان را تنها بخشی از برنامه ها ی این نهاد فرهنگی در جهت ایجاد انگیزش برای مطالعه اقشار مختلف عنوان کرد و افزود: تجهیز وشاداب سازی کتابخانه ها نیز در اولویت برنامه های این اداره کل بوده و اقدامات قابل توجهی در این خصوص صورت گرفته است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در ادامه سخنان خودبا بیان اینکه عادت به مطالعه در دوران کودکی نهادینه می شود تصریح کرد: در این راستا ما در کتابخانه های عمومی استان بنا داریم بخش های کودک به شکل ویژه و جذاب برای استفاده کودکان آماده شود.

عزیزخانی بخش کودک کتابخانه ها را یکی از بخش های پرمخاطب در کتابخانه های عمومی عنوان کرد و گفت: برابر آمار های اعلام شده از سوی کتابخانه ها، بیشترین بخش امانت کتاب مربوط به کودکان است و در همین راستا تلاش کردیم وسایل بازی و تفریح کودکان را به منظور جذب حداکثری کودکان به کتابخانه های عمومی تهیه کنیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ضمن افتتاح بخش های کودک در سه باب از کتابخانه های شهرستان نمین ازهزینه کرد بیش از 400 میلیون ریال در سال جاری برای تجهیز بخش کودک کتابخانه های عمومی شهرستان نمین خبرداد و خاطرنشان کرد: هرنوع هزینه کرد برای بخش کودک کتابخانه ها، سرمایه گذاری برای آینده محسوب می شود.

وی گفت؛ شخصیت اجتماعی افراد جامعه از دوران کودکی شکل می گیرد بنابراین در درجه اول خانواده ها و نهاد های فرهنگی باید اهتمام خود را در تربیت انسانهای کتابخوان و فرهیخته بکار گیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: