کد خبر: 37080
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 شهریور 1397 - 16:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان پارس آباد برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل
فرماندار پارس آباد گفت: با وجود توسعه فضا های مجازی، سهم کتاب در انتقال دانش و آگاهی همچنان فراگیرتر از سایر رسانه ها و ابزار های آموزشی است.
جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان پارس آباد برگزار شد

 به گزارش لیزنا، دومین جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان پارس آباد، استان اردبیل، با حضور علی علایی، فرماندار و اعضای انجمن این شهرستان در محل فرمانداری پارس آباد برگزار شد.

دکتر علایی با بیان اینکه توسعه در تمامی حوزه های سیاسی،اجتماعی،اقتصادی و انسانی در سایه توجه به امر کتاب و کتاب خوانی میسر می شود،اظهار داشت: هزینه کردن در امر کتاب و کتاب خوانی، سرمایه گذاری برای آینده محسوب شده و موجب تحولات گسترده و ساختاری در تمامی حوزه ها بویژه حوزه های علمی و فرهنگی کشور خواهد شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد افزود: امروزه توسعه فضا های مجازی و شبکه های اجتماعی به عنوان رقبای کتاب مکتوب ظهور پیدا کرده اند اما نقش بی بدیل کتاب به جهت انتقال دانش و آگاهی در ابعاد مختلف علمی همچنان محفوظ است و شبکه های اجتماعی و دیگر ابزار های آموزشی توانایی انتقال دانش و تجربه در سطح وسیع و به صورت تخصصی را ندارند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد به پرداخت نیم در صد حق السهم کتابخانه ها از در آمد شهرداری ها تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه شهرداری در تامین منابع مالی پایدار با مشکلاتی روبرو هستند اما به لحاظ اهمیت ترویج کتاب خوانی و نقش آن در افزایش سطح فرهنگ  عمومی ورفتار شهروندان، هرگونه هزینه در این بخش، موجب تربیت انساهای فرهیخته و شهروندان قانون مدار می شود.

وی در ادامه سخنان خود با شاره به عضویت بیش از 11 هزارنفر در کتابخانه های عمومی این شهرستان خاطر نشان کرد: افزایش برنامه های کتاب خوانی، معرفی کتاب های برگزیده و منتخب و همچنین رونمایی از کتاب های نویسندگان بومی شهرستان نقش مهمی در جذب افراد علاقه مند به کتابخانه های عمومی دارد.

درادامه جلسه امین پورمحمد، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد ضمن ارائه گزارش از عملکرد کتابخانه های عمومی این شهرستان،گفت: شش کتابخانه عمومی شهری و سه کتابخانه عمومی روستایی در این شهرستان فعال هستند و دو باب کتابخانه مشارکتی نیز با مشارکت حوزه علمیه خواهران و پادگان آموزشی شهید مدنی اصلاندوز راه اندازی شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: