کد خبر: 37165
تاریخ انتشار: شنبه, 31 شهریور 1397 - 08:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

راه اندازی بخش نوسوادان در 17 کتابخانه عمومی استان قم

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم
حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم بیان کرد: بخش نوسوادان در 17 کتابخانه عمومی استان قم راه اندازی شد.
راه اندازی بخش نوسوادان در 17 کتابخانه عمومی استان قم

 به گزارش لیزنا، اداره کل کتابخانه های عمومی در راستای راه اندازی بخش نوسوادان در کتابخانه های عمومی، تفاهم نامه ای را با نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان امضا کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی بیان کرد: در این تفاهم نامه درباره تشویق نوسوادان به کتابخوانی و ترغیب این اقشار به حضور در کتابخانه ها و نقش محوری مطالعه تاکید شده است. وی گفت: از سوی معاونت این نهضت، کتاب هایی ویژه نوسوادان در اختیار 17 کتابخانه عمومی استان قرار گرفت.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی سپس اظهار داشت: این طرح در راستای استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود در کتابخانه ‌های عمومی برای تمامی گروه ها و اقشار مختلف شکل گرفت و با استقبال خوب نهضت سوادآموزی از این طرح، تفاهم نامه ای دوجانبه با هدف گسترش فرهنگ سوادآموزی، ارتقاء سطح مطالعه نوسوادان و کم ‌سوادان جامعه و همچنین تقویت، تحکیم و تثبیت آموخته‌های سوادآموزان امضا شد.
 

جباری همچنین تصریح کرد: به منظور سهولت دسترسی نوسوادان به کتب تولید شده، تمهیداتی فراهم شد تا این کتاب ها پس از رده ‌بندی و فهرست‌نویسی، در قفسه های جداگانه ای با عنوان «کتاب ‌های ویژه نوسوادان» در کتابخانه های عمومی قرار بگیرند.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی هدف از جداسازی کتابهای نوسوادان از دیگر کتابها را آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان عنوان کرد و افزود: کم سوادان نیز همانند دیگر اقشار جامعه نیاز به تغذیه فکری و آرامش روحی دارند و راه اندازی بخش نوآموزان در واقع خدمتی دیگر از خدمات کتابخانه های عمومی به آحاد مختلف مردم است. وی گفت: جهت ارتباط گیری بهتر با مخاطبین باید به نیازهای آنان که همان خوراک فکری و تهیه کتاب است،  توجه شود. 

جباری
 ابراز امیدواری کرد با وجود خدمت رسانی فرهنگی کتابخانه های عمومی به مردم روز به روز شاهد بهبود کیفیت و پیشرفت و ارتقا مطالعه مفید در جامعه باشیم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: