کد خبر: 37214
تاریخ انتشار: یکشنبه, 01 مهر 1397 - 11:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بخش ویژه دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی کرمان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمان
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان از راه اندازی ۱۰۱ بخش ویژه دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.
 بخش ویژه دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی کرمان

 به گزارش لیزنا، محمدجوادحسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمان با اعلام این خبر اظهار داشت: تقارن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان با آغاز هفته دفاع مقدس بیش از پیش یادآور رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی های رزمندگان ۸ سال دوران دفاع مقدس و الگوپذیری شهدا از سردار آزادگی امام حسین (ع) است.

وی گفت: چیزی که انقلاب اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید داشته‌اند، پیام شهدا است که این مهم تنها با مطالعه آثار و اندیشه های شهدا میسر خواهد شد. در این راستا تمام کتابخانه های عمومی استان به بخش ویژه دفاع مقدس با آثار شاخص حوزه دفاع‌ مقدس تجهیز شده است.

حسین زاده عنوان کرد: در بخش های ویژه دفاع مقدس کتابخانه های عمومی استان بیش از ۴۰ هزار نسخه از آثار برگزیده این حوزه موجود است که علاقمندان و همچنین پژوهشگران حوزه دفاع مقدس می توانند از این ظرفیت برای مطالعه و نیز انجام فعالیت‌های تحقیقاتی بهره‌مند شوند.

وی در ادامه افزود: کتابخانه های عمومی در سال گذشته در هفته دفاع مقدس تعداد ۱۳۰ نشست مطالعاتی، ۱۵جلسه نقد و بررسی کتاب، ۷۶ نشست کتابخوان، ۱۳۴ نمایشگاه کتاب، ۳۲ برنامه روایتگری و در مجموع ۵۶۳ برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه های عمومی برگزار کردند.

حسین زاده در پایان غبارروبی مزار شهدای والامقام توسط کتابداران، بزرگداشت شهدا و ایثارگران و تکریم خانواده های معزز آن ها، تجلیل از پیشکوستان و حماسه سازان دوران ۸ سال دفاع مقدس، نشست های کتابخوان، جلسات نقد و بررسی ویژه هفته دفاع مقدس در کتابخانه های عمومی را از ویژه برنامه های این کتابخانه های عمومی در این هفته دفاع مقدس دانست.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: